2580
Sök

saab 9000 cs 2,3 turbo orkeslös

176 Inlägg
16 juli 2006
Trådstartare
hejsan.
fråga 1,

har en saab 9000 cs 2,3 turbo.

topparpackningen gått åt helvete å troligt viss har toppen blivet mindra fin. frågan e om man kan plana toppen lite? lr de funkar ej på dessa toppar?

var kan man annars få tag en?
å vad ksotar typ en?

fråga 2,
vad e de som gör detta. hoppas någon vet.

startar bilen. går bra då. sen börjar man köra med den så e de som den inte orkar något, efter drygt en times körning så går den som den ska igen. mysko.
Senast redigerat av Mavric (16 juli 2006)

/Mavric\ :)

2 652 Inlägg
16 juli 2006
blir den orklös på alla varv

176 Inlägg
16 juli 2006
Trådstartare
jag köpte den med trasig topparpackning så ja har sj ej kört den. så ja vet bara vad förra ägaren sa till mig. antagligen blir den slö på alla varv. men efter en time så funkar den som den ska.

132 Inlägg
21 juli 2006
Detta låter helmysko..
Om topplockspackningen gått så borde den vara kass hela tiden?!!

Om topppackningen är kass, så ska du nog inte köra med den i 1 timma..
Risken är stor att du skickar in allt vatten i motorn och det kan gå åt h-vete med allt, om du har otur..
Om du ska lämna in bilen för topplockspacknings byte kan du räkna med 15000kr.
En "ny" topp kan du nog få i alla prisklasser.

Toppen kan gå att plana, men det beror på hur "Skev" han blivit såklart.

Jag körde själv sönder min packning i helgen, fick allt kylarvatten ut genom avgasröret..

Mitt tips är att byta packning m.m. innan du börjar köra bilen.

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

176 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
nu har du misstolkat de allt smile
bilen går inte köra med i med packningen e sönder plus ja hade inte kört med den så iheller.
de va förra ägaren som sa att den va så skum att köra en time. de va innan packningen gick sönder. de va några som skulle köpa den som körde sönder den för han så ja fick köpa den billigt.
ja ska snart börja riva av toppen =/ orken sitter långt inne.

men de här med orklöseheten kan de vara för packningen redan var i dåligt skick så när dom prova den så fick den för mycke stryck så den inte orka mer?

mvh Danne

5 710 Inlägg
24 juli 2006
Mavric skrev:
men de här med orklöseheten kan de vara för packningen redan var i dåligt skick så när dom prova den så fick den för mycke stryck så den inte orka mer?

Kanske kanske inte....
Byt den där packningen / mät upp toppens skevhet först du så du själv kan provköra den och avgöra om den är slö eller inte.

Skulle toppen vara TOK-skev är det byte som gäller, en begagnad topp till en 2.3:a hittar du ganska enkelt och prisena brukar ligga på 500-3000kr.

MVH Jonas
..............

176 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
tackar för alla svar smile

Sök