2402
Sök

Bmw 525 td startar inte!

4 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Isbilen vill inte starta..
Det tidigare batteriet va helt dött så jag köpte mig ett nytt, när jag kopplade in det ville inte bilen gå igång först, kom bara ett klick från startmotorn sen hände inget mer. Dock efter upprepade försök så gick skiten igång! Sen när jag tog ut den på sjön så stängde jag av den en sväng, och efter det ville den inte starta! Det blev som första gången att det bara kom ett klick från startmotorn sen hände inget mer.. Vad är det som är fel? Är taskig på att meka bilar så är väldigt tacksam för svar!
MVH Niklas

825 Inlägg
22 december 2010
Kan vara startmotorn som har gett upp , alternativt generatorn

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

4 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Men brukar startmotorn glappa innan den ger upp? Det låter som att den är på gång att försöka stara men att den får för lite ström, men de borde den väl inte få med ett helt nytt batteri?

8 Inlägg
22 december 2010
testa ta ut startmororn och "tia"  den i ett varmt rum så den kommer upp i rumstempratur och koppla på plus och minus på rätt ställe så att den snurrar och skulle de vara så att den inte snurrar så får du plocka i sär startmororn och kolla om det är någon del som eriat fast  är de så så är de bara och ta sandpapper och putsa av den dåliga ytan och lägga på lite fett och sätta ihop igen skulle detta inte funka rekomenderar ja köpa en beg alt en ny startmotor

mvh

Sök