3252
Sök

Nuckans BMW e30 325i - M50 turbo

Turbo såklart

44 175 Visningar
Projektet avslutat 7 november 2013
1 067 Inlägg
18 januari 2011
#21
Hur ska du göra i fronten? blir väll lite dålig kylning sådär? Tänker ju också köra med Orgfront men jag kommer nog hålborra en rad ovanför intaget där nere smile Kasta på en ISlätt så kommer inte ICn att synas wink

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

252 Inlägg
18 januari 2011
#22
Vf inte satsa på en riktigt sprut ?


350 Inlägg
18 januari 2011
#23
snyggt o diskret med ic:n


98 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
#24
robins2: jo kylningen kanske inte blir den bästa när man har det så, men tycker om den diskreta looken så är lite klyven över hur jag ska göra:P tror jag har en is läpp liggandes faktiskt:)

cjagenmark: jadu, egentligen så vet jag inte, är lite rädd för kablar o sånt skit, men man har ju lite funderingar på ett ms:)

evil-one: tackar!big_smile

livet är underbart när underlivet är bart!

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
19 januari 2011
#25
Dieselkrök är aldrig fel!
Jag kör 2 stycken på min big_smile

Angående IC'n så vet jag inte hur stor du har, men jag gömde min bakom njurarna.
Bättre kylning men fortfarande diskret efter lite mattsvart färg.

535LMM funkar ju utan problem då jag själv kört på detta. Kör numera MS och ångrar mig inte det minsta.
Det är smidigt att koppla in och jag har klarat mig utan problem med detta.

Nackdelen med 535LMM är att det drar rätt mycket soppa och lite svår att ställa in. Tog mig några
dagar att spänna fjädern rätt så den gick som den skulle.

Tufft projekt annars då det är kul att läsa om andras E30s. Särskilt röda sådana wink
Lycka till!

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

98 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
#26
zakademus: haha nej ju fler desto bättre:D angående ic:n så är den inte särskilt hög, men väldigt bred, så får inte plats mellan lysena, tänkte köra på en lite 900 ic först, men hörde att gavlarna skulle separera om man ladda på mer än 0,6tongue

kul att höra om egna erfarenheter om att köra snik!big_smile ja jag vet ju inte riktigt hur man ska göra när man ska ställa in de, men de visar sig väl med tiden:P

ingen dålig apparat du hade då!smile

livet är underbart när underlivet är bart!

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
19 januari 2011
#27
Du vet väl hur du flyttar över elektroniken från din original LMM över till 535an?
Sen är det bättre att du sätter den före turbon så den suger igenom LMM.

Inställningen har du sen på det där kugghjulet inuti boxen. Märk gärna upp var den satt först, sen får du spänna ett hack i taget om det nu behövs dvs.

Glöm inte att täta locket med silicon eller nått annat tätningsmaterial.
Vattnet dödade min en gång big_smile

Min apparat är riktigt skoj. Har en forumtråd som står här neranför =]

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

98 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
#28
ja sånt där har jag koll på:) men har en från en 88:a på gång o då ehöver man väl inte flytta över nånting har jag hört? tongue

ska kolla igenom din tråd nu!smile

livet är underbart när underlivet är bart!

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
19 januari 2011
#29
Mycket möjligt att det är så.
Jag hade ju originalsystemet från 1985 så kanske därför jag flyttade över det.
Men det kommer du märka i vilket fall som big_smile

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

98 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
#30
kan vara därför det inte stämde då:P

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#31
update igen, ingen större men har inte haft nå o göra riktigt pga av det saknas lite smågrejer o sånt just un, men en bild eller två kan jag lägga upp:)

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_2182.jpg

btr från kl monterad

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_2183.jpg

så ser de ut i dagsläget!

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
#32
dags igen för en liten update!

har väl plockat ihop de mesta nu men saknar fortfarande en 535 lmm:( så satte på orginalarn för att kunna provåka lite iaf, med standardspridare blev de också för den ville fan inte starta med s60 spridarna, sura ner sig totalt:(

men en bild eller två ska jag väl kunna bjuda på!
http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_2195.jpg

blev inte mycket seriösare än så för tillfället


http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_2194.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_2193.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_2196.jpg

nån som vet hur långt man kan gå med standard LMM o spridare, råka ladda 0,7 o den sa väl inte direkt ifrån då?

allt för den här gången!

livet är underbart när underlivet är bart!

164 Inlägg
14 februari 2011
#33
Liten film kanske? smile
Borde de inte vara lätt att få tag i lmm från skroten typ??

98 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
#34
mattiaaas skrev:
Liten film kanske? smile
Borde de inte vara lätt att få tag i lmm från skroten typ??

joo de ska väl gå tror jag, känner en kille som har en liggandes men han är lite seg:P
Senast redigerat av nuckan (15 februari 2011)

livet är underbart när underlivet är bart!

164 Inlägg
15 februari 2011
#35
Okok!
Hur mycket tror du att du ligger ut i effektiv tid i garaget plus utgifter på ett ungefär?
Funderar nämligen på ett liknade projekt!

252 Inlägg
16 februari 2011
#36
skulle inte våga ladda något med org spridare


98 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
#37
mattiaaas skrev:
Okok!
Hur mycket tror du att du ligger ut i effektiv tid i garaget plus utgifter på ett ungefär?
Funderar nämligen på ett liknade projekt!

jadu, effektiv tid vet ajg knappt vad det är men vill man och har alla grejer så går de ju ganska fort, jag börja ju strax efter jul  men de har ju inte varit mycke gjort den sista månaden o strul med lite grejer och så, men som sagt vill man så går de ju hur fort som helst, vad det har kostat har jag inte en blekaste om, men säg runt 10-15 loppor skulle jag nog kuna säga, men så har jag ju köpt allt nytt och inte gjort några egna lösningar så går ju o få ner priset rätt mycket!

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
#38
cjagenmark skrev:
skulle inte våga ladda något med org spridare

ungefär vad jag också känner!

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#39
nu jävlar har jag fått på en 535 LMM o kopplat in s60 spridarna, o de funkar fan riktigt fint! förutom ett stycke skenladd som, gör de omöjligt att få ner laddet under 1,2 bar, är de nån som har nån bra idé eller tips på om man kan porta ur hålet till gaten eller så?smile

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#40
va ute o låna kompisens pelarborr häromdagen o borra upp wastegate hålet i avgashuset, borrra genom skiljeväggen också för att vara på den säkra sidan:p SÅ NU NO MOORE SKENLADD!  big_smile

livet är underbart när underlivet är bart!


Sök