3028
Sök

Sönder efter 6 dagar

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Hej jag undrar om någon här vet hur det fungerar jag har köpt en bil för ca sex dagar sedan, allt gick bra bilen gick hur bra som hälst det är en VW Passat 2008....igår började den av någon anledning att gassa av sig själv de gick mellan 800varv/ min till 3000varv/min.... Jag undrar om jag kan lämna tillbaka den och ta tillbaka min andra bil jag lämnade in. då jag har garanti i en månad eller 500 km har verken gjort någon av dem... Har försökt att nå säljaren utan större framgång så ja funderar på att köra in bil och ta tillbaka min...min fråga är går det att göra så eller kommer jag bara gå dit i onödan

MVH Rinor

Audi S4 SuperCharged

2 763 Inlägg
27 december 2010
Är den köpt privat eller hos bilhandlare?

Volvo - For Life

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
bilhandlare

Audi S4 SuperCharged

2 763 Inlägg
27 december 2010
Åk till bilhandlaren och prata med honom så kanske ni kan komma överrens om att laga bilen eller att du får tillbaka din gamla bil!

Volvo - For Life

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
hur stor chans är det att ja får tillbaka min bil...jag har en dålig erfarenhet av bilar som går sönder...de kommer tillbaka alltid även om man fixar de så uppstår problem hela tiden

Audi S4 SuperCharged

Biltokig
310 Inlägg
27 december 2010
jag kan inte tänka mig att du får tillbaka din gamla, dom kommer felsöka din nya och gå igenom den och om dom hittar något fel så kommer dom nog åtgärda det på deras bekostnad eller om ni kommer överens om något, du har väll garanti kvar på en 08:a???? annars om det är en någelunda seriös bilfirma så löser dom det åt dig och du får en låne bil under tiden. noo way att dom häver köpet!!!

Harè bra

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Okej men ja tänckte de har bara gått 6 dagar ja måste väll ha någon ångerrätt ....ja ska in me den idag iallafall så vi får se vad som händer

Audi S4 SuperCharged

Biltokig
310 Inlägg
27 december 2010
ok ja det är inte omöjligt att det går att ångra sig men jag e tveksam, du kan ju ha kört sönder bilen totalt och då vill dom ju inte byta tillbaka...

menar inte att du har gjort det men du förstår nog hur jag menar

Harè bra

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
naj verkligen inte har knappt kört 200 km med den så den är som den var när ja köpte den ....men detta är mycket konstigt att av ingen anledning alls när ja startar den på morgonen så börjar motorlampan lysa och den börjar gasa av sig själv ....så  något är konstigt....

Audi S4 SuperCharged

Handledare
1 481 Inlägg
27 december 2010
Passat FSI? Går den på gas? VW har stora problem med sina gasbilar. Man får byta gasregulatorn på varenda bil man sålt.

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
naj det är bensin men ja menar att den gasar upp om du förstår vad ja menar ....den går från 800 varv/min till 3000rpm...sen dansar den där mellan

Audi S4 SuperCharged

186 Inlägg
27 december 2010
Säkert ingen större fara, troligast någon givare (lmm, lambda) alt. tomgångsmotorn.
Tror de har tre chanser på sig att fixa felet/felen, sedan tror jag man har rätt att häva köpet, vet att det är något sådant när man köper ny bil iaf.

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
jaa vi får se den ska in idag de öppnar kl 10

Audi S4 SuperCharged

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 december 2010
Du har ju inte kunnat nå säljaren för att det varit röda dagar.

Du har en månads garanti. Bilhandlaren kommer laga felet, som till allra största säkerhet beror på kärvande kallstartsventil/tomgångsmotor.

Vill du lämna tillbaka bilen så kommer du säkert kunna göra det men det kommer kanske kosta dig pengar på ett eller annat sätt och innebära en del strul.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Smålänning
7 883 Inlägg
27 december 2010
Tycker f.ö att 1 månad/500 km är jävligt snål beg.garanti på en så pass ny bil...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 december 2010
twin_cam skrev:
Tycker f.ö att 1 månad/500 km är jävligt snål beg.garanti på en så pass ny bil...

Ja sant, tveksamt om det ens är lagligt. Jag har alltid fått ett år när jag handlat bil. Kravet har varit att eventuell service ska göras på märkesverkstad.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
jaa så är de faktiskt...ja men vi får ta de jag o han han bad mig komma tillbaka imorogn så vi utgår från de och skulle de bli något strull så skiter jag i va som händer ja tar min gamla bil tillbaká....jag har inte blåst någon i denna affär och ja ska inte bli blåst av någon...ska kolla upp vilka rättigheter jag har ifall inte allt ska gå som de ska ...

Audi S4 SuperCharged

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 december 2010
jag har en dålig erfarenhet av bilar som går sönder.. påstår du
Frågan är då.. Finns det någon som Inte går i sönder ? ......
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (27 december 2010)

C H E V R O L E T <3

5 198 Inlägg
27 december 2010
Troligtvis så får du INTE tillbaks din gamla bil.  De kommer att laga din nya,,De kanske tom har sålt din gamla. 3 månaders garanti är ju det minsta dom ska ge.. garantin kan icke avtalas bort mej veterligen.

338 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Ja vi får se ja fick bara en månads garanti eller 500 km

Audi S4 SuperCharged

Sök