4521
Sök

Köpråd: Volvo V50

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 mars 2011
AirOne skrev:
*..publiken drar efter andan när den ene efter den andre kommer med kontring, efter kontring smile*

Till tråden: Härligt att se att det går att hålla en normal ton, och en vettig diskussion, angående ämnet Volvo vs Bmw. Fortsätt så smile
Personligen vet jag inte om jag törs säga vad jag anser om ämnet, med tanke på att man håller på och hjälper farsan i jakten på hans nya bil, vilket en av de intressanta är just V50..

Även om det går att diskutera som ovan, och visst är det kul när det hålls på en trevlig nivå?, så är V50 DRIVe oslagbar om man kör långt just på grund av förbrukningen. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2011
Synd att 1,6D är så klen bara, iofs bara kört nedlastade hyrbilar (S40 1,6D -09, V50 Drive -10)
så det färgar väl kanske upplevelsen lite negativt wink Men trist att man måste växla ned i uppförsbackar
med en turbodiesel för att ens orka upp eller inte kunna köra runt i en rondell på 3an hmm

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 mars 2011
steifan skrev:
Synd att 1,6D är så klen bara, iofs bara kört nedlastade hyrbilar (S40 1,6D -09, V50 Drive -10)
så det färgar väl kanske upplevelsen lite negativt wink Men trist att man måste växla ned i uppförsbackar
med en turbodiesel för att ens orka upp eller inte kunna köra runt i en rondell på 3an hmm

Jo precis, även om den går snålt kan många inte tänka sig att pendla i den på grund av effekten. Ingen rolig bil i de lägena du nämner, ingen rolig bil på landsväg när det behövs köra om heller. Oavsett last, men har man inte bråttom är den imponerande snål!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

302 Inlägg
8 mars 2011
Konstigt att faktiskt ingen med en V50 svarat på detta och vet inte riktigt vad Steifan m.m kommit fram till vad de kostar men 12.000 mila servicen på V50 dieselmotorer ( ej . D5:an ) går på cirka 10-12.000 kr beroende på verkstad och om dom faktiskt gör de som ska göras på den servicen.

Jag betalade nyligen 10.000 kr för den likaväl kända 12.000 mila servicen på dieselmotrerna... 18.000 mila servicen på min bil.. så nog kostar de...
Senast redigerat av opA (8 mars 2011)

huh?
10 427 Inlägg
9 mars 2011
opA skrev:
Konstigt att faktiskt ingen med en V50 svarat på detta och vet inte riktigt vad Steifan m.m kommit fram till vad de kostar men 12.000 mila servicen på V50 dieselmotorer ( ej . D5:an ) går på cirka 10-12.000 kr beroende på verkstad och om dom faktiskt gör de som ska göras på den servicen.

Jag betalade nyligen 10.000 kr för den likaväl kända 12.000 mila servicen på dieselmotrerna... 18.000 mila servicen på min bil.. så nog kostar de...

Det enda "Steifan m.m." kom fram till angående 12000mila-servicen är att ägare ofta kanske blir kinkiga när bilen närmar sig det miltalet och att själva bytet av partikelfiltret verkar vara lite billigare än på andra
bilmärken. Dvs att man betalar c:a 8000-9000 för filterbytet med fast intervall och inte 15 000 - 20 000 som på andra bilmärken (som har längre intervaller alternativt inte fasta intervaller).

Skulle jag lämna in min Volvo 740 på "stor"-service och annat skulle det förmodligen på c:a 10 000
med lite vilja och våld, inga större konstigheter wink

Sök