2658
Sök

Fortsättning avregistrera bil....

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
skrev i en tråd för ett tag sen att jag skulle avregistrera min volvo 744. innan jag skickade in nåt så ringde jag och pratade med en på transportstyrelsen, och där sa dom att man bara ska skicka in regpapper och regskyltar.
fick ett brev hem där de stod att jag skulle skicka kopia på vagnboken.
tycker de är dåligt gjort av dom att inte säga det direkt när jag frågade om de va nåt mer som skulle skickas in. mad

men till min fråga. vad menar dom med vagnbok?

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
29 december 2010
En folkracebil har en vagnbok.
Du skrev i förra tråden att den skulle bli folkracebil, dom vill se att den verkligen blev det.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

60 Inlägg
29 december 2010
kopierade direkt ifrån SBF: En vagnbok är en tävlingsbils logbok och registreringsbevis. I vissa sportgrenar och klasser är det obligatoriskt att ha en vagnbok.

Saabifierad
2 031 Inlägg
30 december 2010
Varför vill du avregistrera din bil utan att skrota den och utan att göra om den till en folkracebil?? förstår inte vad du är ute efter hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

5 198 Inlägg
30 december 2010
Är det inte enklare att ringa transportstyrelsen och om det är nåt mer ? Än att skapa nya trådar om varje grej..

382 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
ska sälja skiten i delar, nån i den gamla tråden sa att jag skulle skriva den som folkracebil men det gick ju inte..
skapade ny tråd för man får ju inga vettiga svar på transportstyrelsen.
men har ringt runt en del nu och en bilskrot kunde avregga den åt mig

Saabifierad
2 031 Inlägg
31 december 2010
4-stroke skrev:
ska sälja skiten i delar, nån i den gamla tråden sa att jag skulle skriva den som folkracebil men det gick ju inte..

Tja jag skrev följande i din gamla tråd som du ignorerade: strunt i att betala registerhållningsavgiften så kommer den falla ur automatiskt.

Du vet att du inte behöver avregistrera bilen för att kunna ta isär den och sälja delarna? plocka isär den, sälj delarna, vänta tills den fallit ur, hur enkelt som helst. Fast folk är nog mer sugna på en kaross som är registrerad än en som inte är det.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

* Voff voff *
10 702 Inlägg
31 december 2010
Slash skrev:
4-stroke skrev:

Tja jag skrev följande i din gamla tråd som du ignorerade: strunt i att betala registerhållningsavgiften så kommer den falla ur automatiskt.

Jag har hört(!) att det knepet inte längre fungerar!? Att det kommer kravbrev om man inte betalar avgiften...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

5 198 Inlägg
31 december 2010
Slash skrev:
4-stroke skrev:

Tja jag skrev följande i din gamla tråd som du ignorerade: strunt i att betala registerhållningsavgiften så kommer den falla ur automatiskt.Du vet att du inte behöver avregistrera bilen för att kunna ta isär den och sälja delarna? plocka isär den, sälj delarna, vänta tills den fallit ur, hur enkelt som helst. Fast folk är nog mer sugna på en kaross som är registrerad än en som inte är det.

nja,, .men till slut kommer kronis som han gör till alla andra som inte betalar räkningar

888 Inlägg
31 december 2010
Skicka karossen till stena eller någon annan som köper metall, sen skickar du in regbeviset och skriver att du skrotat karossen själv, det du får göra sen är att skicka in skyltarna och bifoga en kopia på kvittot från återvinningen.

Har gjort så här på 5 bilar sen i Oktober och det har funkat varje gång.

Saabifierad
2 031 Inlägg
31 december 2010
Brådhis skrev:
Slash skrev:
4-stroke skrev:

Jag har hört(!) att det knepet inte längre fungerar!? Att det kommer kravbrev om man inte betalar avgiften...

//Brådhis

Det var som tusan, den är ändrad så att den har blivit tvingande hmm Ytterst märkligt att den är separat men men bluffavgifter får väl inte tas ihop med mer seriösa avgifter.

Hur som haver, här finns lite uppgifter om hur man avregistrerar sin bil:
http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/For … skrotning/
Senast redigerat av Slash (31 december 2010)

382 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
tja
karossen ska jag transportera till skrotfrag då jag bor nära dom.
tur att dom inte behöver skyltarna för dom har jag redan skickat till transportstyrelsen.

Sök