2011 hade jag DW subframecollars i bakvagnen. De funkade bra, lätta att montera men jag vill ha det bättre.
Så jag beställde DW solida subframebussningar och började tänkte till i 3,7 sekunder.
Org bussningen
DW subframecollars. Monteras åvanpå och under org bussningen sör att göra den mes stabil. Det gör att subframen/ bakvagnsbryggans possition hamnar ca 10mm längre ner jämfört med utan. Det påverkar länkarmarna på samma sätt som att man sänker en bil = rollcenter förändras och greppet försämras.
såhär blir det med DW solida bussningar
men jag vill ha dem såhär.
Iom att bilen är sänkt och rollcentern är förändrad, så vill jag minska på differansen. Rolcentern kommer inte att återställas med enbart denna åtgärden pga att min bil är sänkt med ca 45-50mm. men om man jämför med 2011 då jag körde med subframecollars så kommer rollcentern återställas med runt 18mm = BRA GREJER
Jag fick hjälp av Dannej med att svarva ner DW bussningarna och tillverka några stora brickor.
resultatet.
och de ska monteras på detta viset som i bilden till höger. Den stora brickan är till för att fylla ut mellanrummet mellad övre och undre del av bussningen.
Jag har kompleterat buren med det nedre bakåtstränav för att knyta ihop alla fästpunkter.
Ena ljuddämparen har jag gjort en fettsugning på. Iom kravet på 95db från avgasröret så monterades en extra dämpare. Markfrigången var 50mm, och med en riktigt hård kant att rycka tag för att slita av systemet. Nu blev det bättre.
2st FIA RRS 6 punkt var jag och hämtade förra veckan.
Beställde hem en Brakeland handbroms från J-speck. men det är tyvär riktigt dålig kvalitet på den, så jag kommer att bygga om den lite
Jag har även hjälpt Nibbe- med att bygga bur i hans Drifting BMW E28 med 3,6L M5 motor.
sen har jag ätit den stärsta ätbara kanelbullen jag sett