Jo, om du köper bra dämpare som är anpassade för dom nya fjädrarna är ju kanon. Jag menar att slänga på andra fjädrar på orginaldämpare blir aldrig så bra som coilisar
Ser är det ju kanon gött att kunna höja/sänka om det inte blir riktigt så man vill
med sänkfjädrar ändrar du dämparnas slaglängd.. eftersom däparna är byggda efter original fjädrarna. så ska man sänka ska man byta däpare och fjädrar som är anpassade till varandra. annars är det coilovers som gäller.
Jo, om du köper bra dämpare som är anpassade för dom nya fjädrarna är ju kanon. Jag menar att slänga på andra fjädrar på orginaldämpare blir aldrig så bra som coilisar
Ser är det ju kanon gött att kunna höja/sänka om det inte blir riktigt så man vill
det beror väl på vad man har för orginaldämpare med;)? Sen är det stor skillnad på coilovers och coilover, dvs. prisklasser.
Självklart säger jag inte att coilovers är sämre än dämpare med sänkfjädrar, men allt är inte skit mattias;) precis som oscar sa så är väl däremot kapade fjädrar skit;)
En liten update på tråden, har stått stilla ett tag nu pga. annat att göra, och "byggt" ut garaget;) Nu är fronten på igen, bilen står på marken (gjorde en stund iaf och rullades fram och tillbaka). Har kapat bort lite plåt i hjulhusets inre plåt vänster bak pga. rost:/ har nu målat över med hammarlack och börjat lägga på underredsmassa för att täta igen hålet:)
Så snart det har torkat och är tät och jag är nöjd, ska hon få åka ut på en ny provrunda:D
Gör allting rätt nu, kolla över och var säker på att allt står rätt till innan du drar och försöker åka en nia på strippen, det blir bara sura miner och tandagnissel om nåt rasar igen.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Det blev en lördagkväll i garaget, la igen rostskyddsmassa i hjulhuset där jag hade kapat upp, får väl se hur lång tid det tar att torka:) Fixade även fast fronten, "grillen" och positionsljus och blinkerslyktorna fram, dock va det kopplat så att den lille 5w lampan som är positionsljus och 21w som är blinkers, va tvärt om, så det blev till att koppla om:)
Oscar va kreativ och byggde gym! han öppnar snart för allmänheten, 2k i månaden sa han!
har vart lite smådött här det senaste känner jag^^ men nu är det snart besiktningsdags:D besktining bokad den 25e mars 13.30 i kinna, dock kommer den förmodligen ej gå igenom pga avgasvärden:/ men det får bli någon fusklösning när jag vet hur illa värdena är;)
Turbotimern är inkopplad och fungerande:) fick plocka bort som jävla spärr som gjorde att jag inte kunde ta ut nyckeln när tändningen va igång, men det blev finfint:)
La mig även under bilen och la igen lite skavd plåt på underredet med underredsmassa samt att hjulhuset är fixat nu:) så allt jag väntar på nu är väl samma som alla andra, det fina vädret:)
Jahopp! Vart ute och provkört lite idag:) Hastighetsmätaren funkar fortf ej och abs lampan lyser fortf. Har läst lite, hastighetsmätaren kan vara för att ett "lock" på själva mätaren, har lossnat lite, det ska visst vara rätt vanligt..:o ABS lampan slog mig nu att det kan bero på att en kabel till en nivågivare till bromsoljan är av?
Fick även ett missljud från vänster bak när jag va ute och körde, när jag kom in i garaget, så upptäckte jag att en bult hade skakat loss till infästningen av navet som sitter med 4 bult.. Och som det ser ut nu måste jag lossa hela skiten för att komma åt:(
Annars gick hon riktigt fint! mycket mos under högerfoten, det gillar vi:D