3526
Sök

Telefon i tvättmaskinen

55 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
haj!
Ja har fått en samsung omnia HD som har varit med om en tättmaskinstur och inte vill starta.
har testat att ladda= reaktion
Mätt med multimeter på batteriets poler = inte någon kontakt mellan polerna, alltså kortslutet.

Har testat att sätta u laddaren i telen, plockat ur batteriet och mätit med multimetern på telens batterikontakter där det visar 4 volt och därför laddar den åtminstone.

Kan det finnas chans att den kan fungera genom att köpa nytt batteri??

711 Inlägg
3 januari 2011
Ja oftast är det batteriet som dör.
Men efter en sån tur i tvättmaskin så kan den funka allt från nån timme till flera månader med tur.
Men kamera,mikrofon och display kan dött på kuppen också.

Men köp ett piratbatteri och håll tummarna.
Senast redigerat av jimbon (3 januari 2011)

3 259 Inlägg
3 januari 2011
Kan säga att jag missuppfattade rubriken rätt skapligt! Tänkte "jaha vad har japanerna tillverkat nu då"! big_smile

När jag har lyckats bada mina telefoner så har jag ryckt batteriet snabbt som tusan och sen har jag kokat den i destilerat vatten, då förhindrar man korrision och kortis till viss del och luren blir även så varm så det mesta av vattnet dunstar. Plocka även isär den så gott det går o låt den torka, funkar att hjälpa till med hårtork etc. också! Har funkat på dom flesta äldre telefoner så som 5110, 3210 etc. Inte alla men har räddat 3-4st iaf!(inte bara mina egna) Har dock inte provat på nån nyare telefon. Skulle gissa på att det är totalt kört iaf då den borde vara känsligare då tekniken är lite mer avancerad, eller har jag fel?

Dom flesta telefoner funkar en stund efter en badtur, sen börjar det erja överallt och då ger dom sig...

Mvh/Jon
Senast redigerat av JonR (3 januari 2011)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

496 Inlägg
3 januari 2011
Kan du lyckas att dela den så kan du tvätta hela kretskortet med t-röd. Funkar riktigt bra om man råkat för sådana olyckor även om det skulle glappa i ex en förstärkare så är det bara att tvätta rent så funkar det super igen:smile

Sök