3477
Sök

Pystrimm saab 9-3 2.0t med trionic 5 motor ?

176 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#1
funkar det att pystrimma saab 9-3:or med t5 motorn ? röd tändkasset ?

Asså samma som man kan göra med t.ex: volvo s/v40 2.0t / t4 ?

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Hjultomte
1 500 Inlägg
6 januari 2011
#2
t5an e lugnt o leka med smile ingen aning vad man gör på volvos men dra dit med en pysventil o skruva smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

176 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#3
nice smile tack för snabbt svar, ja e sugen på en 9-3a efter 940: in fick så bra betalt me den så blir nog en nyare saab smile

Jo de funkar ju precis likadant men man har inte ställbart ladd då utan sätter bara ett t-kors på wg-slangen smile

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Hjultomte
1 500 Inlägg
6 januari 2011
#4
Åhå big_smile o det e slangen som bestämmer laddet från korset? smile har nån häftig sak i min 940 big_smile
elektronisk laddstyrning is the shit smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

176 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#5
yess smile de stämmer, farsan hade ett sånt på sin gamla v40 2.0t han drog t4:an faktist, dvs cirka 45-50 hk mer för bara 8:50 kr smile de ökar ju laddet hyffsat mycket smile samma sak om du har pysventil, bara att man drar slangen in i kupeen eller har den i motorutrymmet och kan ställa den själv smile

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Hjultomte
1 500 Inlägg
6 januari 2011
#6
volvo_turbo_v40 skrev:
yess smile de stämmer, farsan hade ett sånt på sin gamla v40 2.0t han drog t4:an faktist, dvs cirka 45-50 hk mer för bara 8:50 kr smile de ökar ju laddet hyffsat mycket smile samma sak om du har pysventil, bara att man drar slangen in i kupeen eller har den i motorutrymmet och kan ställa den själv smile

Så om jag ska ha de litt mer seriöst så drar jag in en pysare istället o då kvittar slanglängden? big_smile Sorry för OT men bra info wink Volvo e inte min starka sida tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

176 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#7
de e lugnt smile vill du ställa laddet så anslut en pysventil på slangen, annars sätter du bara ett t-kors på wg-slangen smile längden spelar ingen roll, men ha gärna så kort som möjlig så du inte stryper slangen när du gasar tongue

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

2 656 Inlägg
6 januari 2011
#8
TooS skrev:
t5an e lugnt o leka med smile ingen aning vad man gör på volvos men dra dit med en pysventil o skruva smile

aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar


176 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#9
här va de glada miner smile har hörs folk göra det innan, bättre å chippa istället då smile kan få steg ett för 1500 installerat och klart smile

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Hjultomte
1 500 Inlägg
6 januari 2011
#10
ekelund88 skrev:
TooS skrev:
t5an e lugnt o leka med smile ingen aning vad man gör på volvos men dra dit med en pysventil o skruva smile

aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar

Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen big_smile

OBS min laddmätare va på 2bar (går inte längre) big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

2 656 Inlägg
6 januari 2011
#11
volvo_turbo_v40 skrev:
här va de glada miner smile har hörs folk göra det innan, bättre å chippa istället då smile kan få steg ett för 1500 installerat och klart smile

låter bättre laddtrycksvakten kommer bara slå i hela tiden på en ochipad maskin och hur kul e de och gasa om den släpper laddet så fort du går på gas ?


2 656 Inlägg
6 januari 2011
#12
TooS skrev:
ekelund88 skrev:
TooS skrev:
t5an e lugnt o leka med smile ingen aning vad man gör på volvos men dra dit med en pysventil o skruva smile

aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar

Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen big_smile

OBS min laddmätare va på 2bar (går inte längre) big_smile

starkt jobbat med orginalturbo du smile biltema mätare?


176 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#13
ekelund88 skrev:
volvo_turbo_v40 skrev:
här va de glada miner smile har hörs folk göra det innan, bättre å chippa istället då smile kan få steg ett för 1500 installerat och klart smile

låter bättre laddtrycksvakten kommer bara slå i hela tiden på en ochipad maskin och hur kul e de och gasa om den släpper laddet så fort du går på gas ?

inge vidare kul kanske, har ingen kunskap om saab så därför jag undrade smile de går alltså inte ställa upp laddet någonting på en 2.0t de e den med röd tändkassett men 153 häst eller vad fan det e

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

2 656 Inlägg
6 januari 2011
#14
volvo_turbo_v40 skrev:
ekelund88 skrev:
volvo_turbo_v40 skrev:
här va de glada miner smile har hörs folk göra det innan, bättre å chippa istället då smile kan få steg ett för 1500 installerat och klart smile

låter bättre laddtrycksvakten kommer bara slå i hela tiden på en ochipad maskin och hur kul e de och gasa om den släpper laddet så fort du går på gas ?

inge vidare kul kanske, har ingen kunskap om saab så därför jag undrade smile de går alltså inte ställa upp laddet någonting på en 2.0t de e den med röd tändkassett men 153 häst eller vad fan det e

jo då 0.2 - 0.3 bar kanske sen bråkar den slänger du i dit steg ett chip flyttar dom ofta laddtrycksvakten så då kan du pysa en del men somsagt inget att rek då du får svajande ladd osv


Hjultomte
1 500 Inlägg
6 januari 2011
#15
ekelund88 skrev:
TooS skrev:
ekelund88 skrev:

aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar

Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen big_smile

OBS min laddmätare va på 2bar (går inte längre) big_smile

starkt jobbat med orginalturbo du smile biltema mätare?

Faktiskt inte smile nån annan kulig sak. kommer inte ihåg märke men tja tongue

Polaren hade också en 900a och hans bröt men inte min på något vänster big_smile

Vad är max peak med original turbon då? tongue Även det OT men kul o höra ^^

Helt klart bättre och chippa den.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

2 656 Inlägg
6 januari 2011
#16
TooS skrev:
ekelund88 skrev:
TooS skrev:

Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen big_smile

OBS min laddmätare va på 2bar (går inte längre) big_smile

starkt jobbat med orginalturbo du smile biltema mätare?

Faktiskt inte smile nån annan kulig sak. kommer inte ihåg märke men tja tongue

Polaren hade också en 900a och hans bröt men inte min på något vänster big_smile

Vad är max peak med original turbon då? tongue Även det OT men kul o höra ^^

Helt klart bättre och chippa den.

innan den bara ger massa värme och inte mycket effekt ? 1.3 -.1,5 max


Hjultomte
1 500 Inlägg
6 januari 2011
#17
ekelund88 skrev:
TooS skrev:
ekelund88 skrev:

starkt jobbat med orginalturbo du smile biltema mätare?

Faktiskt inte smile nån annan kulig sak. kommer inte ihåg märke men tja tongue

Polaren hade också en 900a och hans bröt men inte min på något vänster big_smile

Vad är max peak med original turbon då? tongue Även det OT men kul o höra ^^

Helt klart bättre och chippa den.

innan den bara ger massa värme och inte mycket effekt ? 1.3 -.1,5 max

Nja tänkte mer på när den skiter i laddet längre wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

176 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#18
okaay, men om jag chippar den kanske ja inte tjänar så mycke till å höja laddet genom å använda pysventil ?

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p


Sök