yess de stämmer, farsan hade ett sånt på sin gamla v40 2.0t han drog t4:an faktist, dvs cirka 45-50 hk mer för bara 8:50 kr de ökar ju laddet hyffsat mycket samma sak om du har pysventil, bara att man drar slangen in i kupeen eller har den i motorutrymmet och kan ställa den själv
När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p
yess de stämmer, farsan hade ett sånt på sin gamla v40 2.0t han drog t4:an faktist, dvs cirka 45-50 hk mer för bara 8:50 kr de ökar ju laddet hyffsat mycket samma sak om du har pysventil, bara att man drar slangen in i kupeen eller har den i motorutrymmet och kan ställa den själv
Så om jag ska ha de litt mer seriöst så drar jag in en pysare istället o då kvittar slanglängden? Sorry för OT men bra info Volvo e inte min starka sida
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
de e lugnt vill du ställa laddet så anslut en pysventil på slangen, annars sätter du bara ett t-kors på wg-slangen längden spelar ingen roll, men ha gärna så kort som möjlig så du inte stryper slangen när du gasar
När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p
t5an e lugnt o leka med ingen aning vad man gör på volvos men dra dit med en pysventil o skruva
aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar
t5an e lugnt o leka med ingen aning vad man gör på volvos men dra dit med en pysventil o skruva
aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar
Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen
OBS min laddmätare va på 2bar (går inte längre)
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
här va de glada miner har hörs folk göra det innan, bättre å chippa istället då kan få steg ett för 1500 installerat och klart
låter bättre laddtrycksvakten kommer bara slå i hela tiden på en ochipad maskin och hur kul e de och gasa om den släpper laddet så fort du går på gas ?
t5an e lugnt o leka med ingen aning vad man gör på volvos men dra dit med en pysventil o skruva
aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar
Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen
här va de glada miner har hörs folk göra det innan, bättre å chippa istället då kan få steg ett för 1500 installerat och klart
låter bättre laddtrycksvakten kommer bara slå i hela tiden på en ochipad maskin och hur kul e de och gasa om den släpper laddet så fort du går på gas ?
inge vidare kul kanske, har ingen kunskap om saab så därför jag undrade de går alltså inte ställa upp laddet någonting på en 2.0t de e den med röd tändkassett men 153 häst eller vad fan det e
När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p
här va de glada miner har hörs folk göra det innan, bättre å chippa istället då kan få steg ett för 1500 installerat och klart
låter bättre laddtrycksvakten kommer bara slå i hela tiden på en ochipad maskin och hur kul e de och gasa om den släpper laddet så fort du går på gas ?
inge vidare kul kanske, har ingen kunskap om saab så därför jag undrade de går alltså inte ställa upp laddet någonting på en 2.0t de e den med röd tändkassett men 153 häst eller vad fan det e
jo då 0.2 - 0.3 bar kanske sen bråkar den slänger du i dit steg ett chip flyttar dom ofta laddtrycksvakten så då kan du pysa en del men somsagt inget att rek då du får svajande ladd osv
aa för de e ju jätte bra att pysa en saab motor (y) tummen upp för det första har du ingenkontroll på laddet och för det andra är det elektronisk laddtryckstyrning på den och bilen kommer slå ifrån vid för högt laddtryck idetta fallet om det är lågtryckare typ 0.6-0.8 bar
Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen
OBS min laddmätare va på 2bar (går inte längre)
starkt jobbat med orginalturbo du biltema mätare?
Faktiskt inte nån annan kulig sak. kommer inte ihåg märke men tja
Polaren hade också en 900a och hans bröt men inte min på något vänster
Vad är max peak med original turbon då? Även det OT men kul o höra ^^
Helt klart bättre och chippa den.
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Hmm min originala 900a bröt aldrig. dock fulltryckare. och du kan få ett hum över det iallafall. annars gör man som jag gjorde körde justering på ladd på fossingen
OBS min laddmätare va på 2bar (går inte längre)
starkt jobbat med orginalturbo du biltema mätare?
Faktiskt inte nån annan kulig sak. kommer inte ihåg märke men tja
Polaren hade också en 900a och hans bröt men inte min på något vänster
Vad är max peak med original turbon då? Även det OT men kul o höra ^^
Helt klart bättre och chippa den.
innan den bara ger massa värme och inte mycket effekt ? 1.3 -.1,5 max