11 januari 2011
Trådstartare
Har skaffat mig en 740,den har funkat men stanna här om dagen,höll på hela dan igår i garaget och pröva det jag kom på,har kollat följande;
Tagit bort kabeln fråntändspolen och hållit den nära så jag har sett gnista komma,har även bytt tändstift tagit bort ett och sättit det mot grenröret och sett att gnistan tar sig hela vägen fram till motorn.
Har tagit bort och kollat kamremmen och tittat så alla punkter ligger där dom ska så den inte står fel.
Har kopplat direktström på bensinpumpen med ett extra batterie,sen försökt starta går inte igång då häler.
Har mätit upp bränslepumpen underbilen,den får ström när man släpper nyckeln från startläget,men ingenting händer innan.
Har tagit och bytt relän,både bränslepumpsrelä och insprutning,den går inte igång ialla fall utan startgas.
Har tagit bort bränsleanslutningen till spridaröret,då har de sprutat bensin när bilen har stått still utan att den har varit igång eller gått på startmotorn,men de kommer inge bensin från trycklockans retur.
När jag har fått igång bilen på startgas,då går den igång! då har de låtit som att den drar tjuvluft när den går på tomgången,men när man gasar så slutar det låta.släpper man gasen så kommer ljudet tillbaka igen (litet tjutande ljud,har insugspackningen gått!?!?
Eller kan det vara tändningslåset som har gått? Luftmassemätaren? Jag börjar få slut på ideer nu..
Bilen gick igång igår i garaget ett tag,då gick den inte på alla cylindrar men det var för att det satt fel tändkablar,dom är bytta nu.
Behöver hjälp,får ja inte igång bilen tills nästa helg så hamnar den på blocket för 3000..
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull