2776
Sök

Lurad på bytesaffär :( ska jag ''hänga'' ut personen?

145 Inlägg
14 januari 2011
Trådstartare
hej! bytte min vinröda t5:a mot min röda som jag har nu, i blocket annonsen så stog det att det satt en ny 19t på bilen( fast där satt det en sprillans 16t ist) och H profil smidda kolvar, har varken fått kvitton på grejerna som hon lovade att hon skulle skicka, har försökt och försökt att pm:a henne här på forumet men inge svar! om Hon/han ser detta så tycker jag att du ska svara på mina meddelanden!
Senast redigerat av T5driver (14 januari 2011)

dARKiE
5 031 Inlägg
145 Inlägg
14 januari 2011
Trådstartare
Darkie skrev:
ring istället?

fick nyss fram numret när jag kollade på vissa kvitton från bilen! tycker det är lite lågt att stå och ljuga mot en (då) 17 åring i nyllet och när man hade åkt 26 mil med trailer, aja hoppas de löser sig!

dARKiE
5 031 Inlägg
14 januari 2011
T5driver skrev:
Darkie skrev:
ring istället?

fick nyss fram numret när jag kollade på vissa kvitton från bilen! tycker det är lite lågt att stå och ljuga mot en (då) 17 åring i nyllet och när man hade åkt 26 mil med trailer, aja hoppas de löser sig!

Finns gott om sådana tyvärr!

Själv precis köpt alpinan, var endel saker som inte sades var sönder när jag började dela och kolla upp den.. bara ringa och klaga och få ersättning. Ljuger man om uppenbara fel så får man stå för det.
Senast redigerat av Darkie (16 januari 2011)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

145 Inlägg
14 januari 2011
Trådstartare
Darkie skrev:
T5driver skrev:
Darkie skrev:
ring istället?

Själv precis köpt alpinan, var endel saker som inte sades var sönder när jag började dela och kolla upp den..

det är förjävligt.. men tur man börjar få koll på lite saker nu iaf, ska försöka få tag på dem och lösa detta, turbon bryr jag mig inte så mycket om utan den kan jag sälja eftersom att den är i sånt fint skick! men skulle gärna vilja ha kvittona på kolvar och stakar:)

5 198 Inlägg
16 januari 2011
Säger som till andra,,, har du papper på det hon har sagt ? annars är det nog ganska rökt..

killercow
16 januari 2011
hänga ut folk utan att du har bevis, papper på det som sagts mm är förtal från din sida om personen inte är dömd för bedrägeri i det här fallet.

sånt tycker jag inte du ska göra då du i din tur kan åka dit för förtal.

du har som köpare en undersökningsplikt.

visst är de svinigt av försäljaren att lova massa saker som inte är sant. men borde ju ringt endel varningsklockor hos dej oxå när försäljaren inte har kvitton på saker tillgängligt utan ska "skicka" dom i efterhand.

sen måste du väl haft ett nr. till försäljaren eller fick du inget innan köpet?

670 Inlägg
16 januari 2011
Vadå om människan skrivit i annonsen att det satt t.ex. en 19t och det inte stämmer så får människan tamejfan se till att kompensera. hade krävt mellanskillnaden på turbokostnaden åtminstone. Nu tycker jag ni är lite för mjäkiga. Blev lurad av en snubbe på ett forum och efter att ha flashbackat människan och fått reda på personnummer på säljaren och hans flickvän, deras adresser, föräldrar, kusiner och hela balletten så ändrades spelreglerna. Pengarna fanns på kontot samma vecka som jag började bara började nämna vilken info jag hade och att man inte ska luras.

Mvh Daaanyy

4 637 Inlägg
16 januari 2011
Försök att få rätt, försöka måste man.

670 Inlägg
16 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Försök att få rätt, försöka måste man.

Precis. Man behöver inte hota eller begå olagliga handlingar själv men man måste ligga på lite och iaf hota med att ta ärendet vidare om man inte kan komma fram till en lösning

Mvh Daaanyy

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 januari 2011
Men sen kan ju förra ägaren blivigt lurad också och verkligen trott att där satt en 19t och inte 16t. Det är gamla bilar och man kan inte hänga upp sig på allt. Det bästa sättet att kolla stakar o kolvar är att öppna motorn. Då får du definitivt svar.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

670 Inlägg
16 januari 2011
AcesHigh666 skrev:
Men sen kan ju förra ägaren blivigt lurad också och verkligen trott att där satt en 19t och inte 16t. Det är gamla bilar och man kan inte hänga upp sig på allt. Det bästa sättet att kolla stakar o kolvar är att öppna motorn. Då får du definitivt svar.

Tolkar "sprillans 16t" som en ny snurra och då måste den vara bytt alldeles precis innan affären...

Mvh Daaanyy

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 januari 2011
Men gjorde ägaren det själv eller på en verkstad? i så fall är det lätt för verkstaden o säga att dem kastat i 19t men det är en 16t.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

670 Inlägg
16 januari 2011
AcesHigh666 skrev:
Men gjorde ägaren det själv eller på en verkstad? i så fall är det lätt för verkstaden o säga att dem kastat i 19t men det är en 16t.

Isåfall ska den satans verkstaden hängas ut iaf! tongue

Mvh Daaanyy

killercow
16 januari 2011
finns bara en verson av det hela här.

finns väldigt många trådar från missnöjda både köpare och säljare här

5 198 Inlägg
16 januari 2011
bjud in motparten i diskutionen annars kan ju tråden stängas..

dARKiE
5 031 Inlägg
16 januari 2011
T5driver skrev:
Darkie skrev:
T5driver skrev:

Själv precis köpt alpinan, var endel saker som inte sades var sönder när jag började dela och kolla upp den.. bara ringa och klaga och få ersättning. Ljuger man om uppenbara fel så får man stå för det.

det är förjävligt.. men tur man börjar få koll på lite saker nu iaf, ska försöka få tag på dem och lösa detta, turbon bryr jag mig inte så mycket om utan den kan jag sälja eftersom att den är i sånt fint skick! men skulle gärna vilja ha kvittona på kolvar och stakar:)

Stå på dig bara.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
16 januari 2011
daaanyy skrev:
Vadå om människan skrivit i annonsen att det satt t.ex. en 19t och det inte stämmer så får människan tamejfan se till att kompensera. hade krävt mellanskillnaden på turbokostnaden åtminstone. Nu tycker jag ni är lite för mjäkiga. Blev lurad av en snubbe på ett forum och efter att ha flashbackat människan och fått reda på personnummer på säljaren och hans flickvän, deras adresser, föräldrar, kusiner och hela balletten så ändrades spelreglerna. Pengarna fanns på kontot samma vecka som jag började bara började nämna vilken info jag hade och att man inte ska luras.

ja fy fan underskatta INTE flashback detektiverna dom får fan reda på om du rakat pungen den här veckan wink de e sjukt va dom kan få fram

tjooolihoo

1 168 Inlägg
16 januari 2011
bara en fråga, men varför byter du en bil mot en likadan bil ?
visst att den _kanske_ har större turbo och hprofil osv. men ändå?

1 798 Inlägg
16 januari 2011
jimmzzan skrev:
bara en fråga, men varför byter du en bil mot en likadan bil ?
visst att den _kanske_ har större turbo och hprofil osv. men ändå?

Jo de undrar jag med man brukar ju byta för man tröttnat

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Sök