2859
Sök

Lurad på bytesaffär :( ska jag ''hänga'' ut personen?

145 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
killercow skrev:
hänga ut folk utan att du har bevis, papper på det som sagts mm är förtal från din sida om personen inte är dömd för bedrägeri i det här fallet.

sånt tycker jag inte du ska göra då du i din tur kan åka dit för förtal.

du har som köpare en undersökningsplikt.

visst är de svinigt av försäljaren att lova massa saker som inte är sant. men borde ju ringt endel varningsklockor hos dej oxå när försäljaren inte har kvitton på saker tillgängligt utan ska "skicka" dom i efterhand.

sen måste du väl haft ett nr. till försäljaren eller fick du inget innan köpet?

fick kvitton på alla lager kolringar mm och vattenpump turbo osv, men såg inte att det stog 16t på pappret förens jag kom hem:(

145 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
daaanyy skrev:
AcesHigh666 skrev:
Men sen kan ju förra ägaren blivigt lurad också och verkligen trott att där satt en 19t och inte 16t. Det är gamla bilar och man kan inte hänga upp sig på allt. Det bästa sättet att kolla stakar o kolvar är att öppna motorn. Då får du definitivt svar.

Tolkar "sprillans 16t" som en ny snurra och då måste den vara bytt alldeles precis innan affären...

den är sprillans ny. men i annonsen stog det NY 19T sad

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 januari 2011
Har du kollat på BILEN så att det sitter 16t då? det kan ju vara fel kvitto menar jag.... Sitter det en 19t på bilen så spelar det ju ingen roll om det står 16 eller 19t på kvittot.
Senast redigerat av AcesHigh666 (16 januari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

145 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
bara en fråga, men varför byter du en bil mot en likadan bil ?
visst att den _kanske_ har större turbo och hprofil osv. men ändå?

min var automat som jag ejj velade ha. sen var den här bilen renoverad osv. min var det lite defekter på som JAG berättade för dom. ville ha en röd dessutom! smile men jag tror på allt annat dom har sagt förutom att det saknas en 19t och kvitton på stakar resten ser bra ut!smile

145 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Har du kollat på BILEN så att det sitter 16t då? det kan ju vara fel kvitto menar jag.... Sitter det en 19t på bilen så spelar det ju ingen roll om det står 16 eller 19t på kvittot.

står nått liknande med tdlo4 16T på turbon så det är en 16:(

8 883 Inlägg
16 januari 2011
killercow skrev:
hänga ut folk utan att du har bevis, papper på det som sagts mm är förtal från din sida om personen inte är dömd för bedrägeri i det här fallet.

visst är de svinigt av försäljaren att lova massa saker som inte är sant. men borde ju ringt endel varningsklockor hos dej oxå när försäljaren inte har kvitton på saker tillgängligt utan ska "skicka" dom i efterhand.

Oavsett skylldig och dömd eller inte så är det alltid förtal om man postar det i ett forum som tex garaget.org

Trådskaparen ska med andra ord inte publicera något i den här tråden.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

439 Inlägg
16 januari 2011
fattar inte riktigt varför du lägger upp en tråd o gnäller när du uppenbarligen har dig själv att skylla på?
du bytte mot en bättre bil som du skrev,ändå gnäller du?
om det nu är mer synd om dig för att du bara var 17 vid det tillfället,är du smartare nu?

hade jag varit den som bytt med dig så hade jag också skitit i vilket,bytt e bytt,alltid upp till köparen att kontrollera bilen.

om du nu påstår att du bytte mot en bättre bil borde du anat något redan där,vem fan byter mot en sämre bil frivilligt liksom?

ev påhopp är inget menat mot trådskaparen,enbart trött på alla trådar att folk har blivit blåsta,problemet hade varit löst om man använt hjärnan.

old,low and slow....

Forummoderator
18 008 Inlägg
16 januari 2011
Tycker -tyvärr- du har dig själv att skylla. Jag har ingen aning om vad T16 eller T19 är men då du uppenbarligen har det så borde du kollat. Att skrämma/hota personen du bytt med är ingen bra idé. En kille försökte det med mig en gång. Gick sådär. Jag visste dessutom inte att bilen skulle börja strula dagen efter.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

killercow
16 januari 2011
T5driver skrev:
killercow skrev:

fick kvitton på alla lager kolringar mm och vattenpump turbo osv, men såg inte att det stog 16t på pappret förens jag kom hem:(

kan det inte vara så att säljaren skrivit fel i annonsen? alltså menade 16 men skrev av misstag 19.
frågade du specifikt om just den detaljen vid köpet.

om detta nu var en sån extremt viktigt detalj så du startar en tråd, vill hänga ut personen och det nästan verkar som bilen är totalt förstörd över detta.
så kanske du borde försäkrat dej till 100% innan köpet om att det verkligen stämmde.

145 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Tycker -tyvärr- du har dig själv att skylla. Jag har ingen aning om vad T16 eller T19 är men då du uppenbarligen har det så borde du kollat. Att skrämma/hota personen du bytt med är ingen bra idé. En kille försökte det med mig en gång. Gick sådär. Jag visste dessutom inte att bilen skulle börja strula dagen efter.

försöker inte skrämma eller hota! men vill att han/hon ser detta så att dom kanske svarar i luren eller på sms/pm:

145 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
killercow skrev:
T5driver skrev:
killercow skrev:

kan det inte vara så att säljaren skrivit fel i annonsen? alltså menade 16 men skrev av misstag 19.

om detta nu var en sån extremt viktigt detalj så du startar en tråd, vill hänga ut personen och det nästan verkar som bilen är totalt förstörd över detta.
så kanske du borde försäkrat dej till 100% innan köpet om att det verkligen stämmde.

han stog framför mig när huven var öppen och SA att det satt en ny 19T på, men jag får helt enkelt skylla mig själv att jag inte kollade nogrannare ! bytt är bytt:)

Forummoderator
18 008 Inlägg
16 januari 2011
T5driver skrev:
Dieselsmurfen skrev:

försöker inte skrämma eller hota! men vill att han/hon ser detta så att dom kanske svarar i luren eller på sms/pm:

Det låter väl högst rimligt! Stå på dig! Blåsta på bilar har vi väl alla blivit nån gång om man har varit med ett tag. Därmed inte sagt att man ska acceptera! Är Fd. Bilhandlare så hör av dig om du vill ha hjälp juridiskt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

145 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
T5driver skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Det låter väl högst rimligt! Stå på dig! Blåsta på bilar har vi väl alla blivit nån gång om man har varit med ett tag. Därmed inte sagt att man ska acceptera! Är Fd. Bilhandlare så hör av dig om du vill ha hjälp juridiskt.

tack så mycket för ditt svar:)!

killercow
16 januari 2011
T5driver skrev:
killercow skrev:
T5driver skrev:

han stog framför mig när huven var öppen och SA att det satt en ny 19T på, men jag får helt enkelt skylla mig själv att jag inte kollade nogrannare ! bytt är bytt:)

verkar ju inte bättre än att du blivit lurad på detta nu. men man lär sig av sina misstag så nästa gång kollar du nog en gång extra på saker som du tycker har stor betydelse wink

12 086 Inlägg
16 januari 2011
killercow skrev:

Det är inte förtal om det stämmer, därimot kan han ju säkert anmälas för förtal, men då är de ju upp till åklagaren att bevisa det.

Sök