4253
Sök

Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

632 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
UniCross skrev:
Så jävla roligt att se! big_smile själv har jag bokat besiktning nu på min cabbe! big_smile

Jadå humöret och arbetslusten har stigit en del nu de senaste kan jag säga big_smile Fan va gött, önskar ja kunde säga desamma om min, men har iaf börjat svetsa där bak nu när lusten är tillbaka sådet går framåt igen smile Får hoppas cabben går igenom nu då, börjar bli dags o ut och glida smile

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
5 maj 2011
Får vi se lite vackra svetsfogar nudå? wink

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

632 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
St0hl skrev:
Får vi se lite vackra svetsfogar nudå? wink

Haha nja inte speciellt vackra, funktion före utseende kan man säga tongue Har lite fel tråd me tror ja så de är lite svårt att få de att fästa så de blir rätt grötigt, menmen ska inte synas sen ändå tongue

451 Inlägg
5 maj 2011
Det e riktigt!!

FFF = funktion före form wink

632 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
St0hl skrev:
Det e riktigt!!

Hehe ja de va bra sagt tongue

451 Inlägg
5 maj 2011
JiS skrev:
St0hl skrev:
Det e riktigt!!

Japp, livsmotto wink

Blev bra sugen på en skattesmitare själv när jag ser ditt projekt här.

632 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
St0hl skrev:
JiS skrev:
St0hl skrev:
Det e riktigt!!

Japp, livsmotto wink

Ja de är allt trevliga saker, kunde väl ha hittat ett bättre utgångsobjekt kanske men ska nog gå att få brukbar tills körkortet är i hand, har 5mån på mig tongue

451 Inlägg
5 maj 2011
JiS skrev:
St0hl skrev:
JiS skrev:

Japp, livsmotto wink

Ja de är allt trevliga saker, kunde väl ha hittat ett bättre utgångsobjekt kanske men ska nog gå att få brukbar tills körkortet är i hand, har 5mån på mig tongue

Ja men det fixar väl du smile

Är ju bara trevligt när någon räddar en gammal klenod, som du gör. wink

632 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
5/5 2011

Blev lite kap och svets idag smile

http://i52.tinypic.com/sffqcw.jpg
Börjat lägga igen springan som var hela vägen upp till där den ditsvetsade plåten bärjar, funktion före utseende som sagt, har lite fel tråd tror jag för svetsen går lite knepigt, men funkar. Ska inte synas sen ändå, så bara de håller så äre bra, lite rostskydd och grejer så blir de som nytt sen tongue

http://i52.tinypic.com/2qxt0nt.jpg
Börjat punkta dit plåt där baljan varit, har kapat ur lite dumt så de blir en del pyssel men har nåt att utgå från nu iaf smile Fortsatte svetsa lite på den men ingen bild på det. Får kanske bli nya baljor vid senare tillfälle när pengar finns om jag känner för det, men ska allt bli funktionellt detta iaf smile

451 Inlägg
5 maj 2011
sedärja, så vi fick se lite bilder på det ändå wink

Fast du bör nog veta att baljorna räknas som bärande om du har drag på bilen.

632 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
St0hl skrev:
sedärja, så vi fick se lite bilder på det ändå wink

Fast du bör nog veta att baljorna räknas som bärande om du har drag på bilen.

Japp vet detta, samt att det har skrivits i tråden, men de som var på vart inte värda att rädda och har inte pengar till nya nu så får bli såhär till att börja med tongue

451 Inlägg
5 maj 2011
okej, annars kan du ju regga in den utan drag.. kostar ju bara 350kr extra wink

632 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
St0hl skrev:
okej, annars kan du ju regga in den utan drag.. kostar ju bara 350kr extra wink

Japp lär väl få göra de eftersom jag kommer besikta med raka plåtar  tongue

490 Inlägg
5 maj 2011
JiS skrev:
UniCross skrev:
Så jävla roligt att se! big_smile själv har jag bokat besiktning nu på min cabbe! big_smile

Jadå humöret och arbetslusten har stigit en del nu de senaste kan jag säga big_smile Fan va gött, önskar ja kunde säga desamma om min, men har iaf börjat svetsa där bak nu när lusten är tillbaka sådet går framåt igen smile Får hoppas cabben går igenom nu då, börjar bli dags o ut och glida smile

fy helvete va skönt att höra grabben! big_smile ja det hoppas jag med, då ska ja allt komma å hälsa på dig en helg å hjälpa dig! smile

632 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
UniCross skrev:
JiS skrev:
UniCross skrev:

fy helvete va skönt att höra grabben! big_smile ja det hoppas jag med, då ska ja allt komma å hälsa på dig en helg å hjälpa dig! smile

Hehe jo de är gött smile

632 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Funderat lite och har bestämt mig för att köpa nya baljor istället för att ha raka plåtar, bilen ska användas så jag känner att jag vill ha kvar draget. Mycket pengar att lägga på en sån skrothög men det får de vara värt.  Inte mycket i sig men för såna grejer man kunde skippat, menmen lite ordentligt får de va smile Kommer va de första jag lägger pengar på till bilen i princip förutom baklucka och måste ha-grejer som tändstift osv, så de har inte kostat mycket att göra den skillnaden som har blivit sen inköpet, men det börjar väl bli dags att skämma bort den gamle skörven lite big_smile
Senast redigerat av JiS (9 maj 2011)

632 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Beställt baljor, hämtas på Fredag.

Edit: Gick visst att ha choken helt inne, så den är normal motormässigt nu smile
Senast redigerat av JiS (11 maj 2011)

632 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Sådär, baljor hämtade, blir nog inte att börja sätta dit dem idag, men kanske blir att kapa lite idag. Blir dessvärre inga bilder då jag inte kan använda mobilen för tillfället, väntar på puk-kod hmm

632 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
TurboLundin skrev:
Finfint big_smile

Jodå, "bara" att få dit dom tongue

Sök