3337
Sök

Första motor bygget! lite hjälp behövs!

3 292 Inlägg
19 januari 2011
Haha.. ja ibland är det så.. diesel är som en drog kan man säga.. har man en gång börjat köra diesel så är det svårt att åka nåt annat ... speciellt när man ser hur fantastiskt ekonomiskt det är.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

140 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
hahah! kanske ska våga pröva drogen ändå hmm

3 292 Inlägg
19 januari 2011
Jag känner en som var lika skeptisk som du är.. han hade en Volvo 760 med en V6 i... jag hjälpte han att lyfta över en D24 och regga den som diesel... o han ångrar inte en sekund att jag introducerade Diesel till han... finns bara fördelar med diesel.. och väljer du en bra motor som tex en D24T eller liknande så har du en bra bil .. och se till att sköta om med service så kommer den hålla i många många år..

Jag vet inte hur mycket plats du har under huven på bilen din.. ? och hur många hästar och Nm som är tillåtet.. ??

140 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
ingen aning, plats kan man väl alltid göra sig. men ska ändå bygga till "ombyggt fordon" tror jag smile

3 292 Inlägg
19 januari 2011
Ja då rekommenderar jag antingen en D24T som du renoverar upp (kostar inte så mycket), och en M46 låda eller ZF aut..

Alternativt en BMW 2,5 liters dieselsexa ... dom är väldigt bra dom åxå .. och ger bra mycket mer effekt än D24..

Ett sista alternativ kan vara en Mercedes 3 liters dieselsexa.. med eller utan turbo... fina motorer så även dom levererar tillräckligt med effekt..

Samtliga dessa motorer är ganska snåla på diesel om man kör som folk.. och är mycket hållbara och lätta att trimma lite om man vill..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
19 januari 2011
Danne_1977 skrev:
Haha.. ja ibland är det så.. diesel är som en drog kan man säga.. har man en gång börjat köra diesel så är det svårt att åka nåt annat ... speciellt när man ser hur fantastiskt ekonomiskt det är.. big_smile

Jag har en bruksbil med dieselmotor av en anledning - lägre förbrukning. Hade det inte varit för det så hade jag åkt bensinare...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

3 292 Inlägg
19 januari 2011
henke_99 skrev:
Danne_1977 skrev:

Jag har en bruksbil med dieselmotor av en anledning - lägre förbrukning. Hade det inte varit för det så hade jag åkt bensinare...

Ja så tänkte jag åxå från början.. men sen blev man lixom fast i det.. när man ser fördelarna med att åka diesel.. för mig existerar inget annat än diesel... billigt och bra på alla sätt.. och jag gillar ljudet av en fet dieselsexa dessutom.. big_smile

V.A.G!
199 Inlägg
19 januari 2011
svarden skrev:
sant, men har ändå nått emot disel sad kan inte säga vad, för det vet jag inte... känns lixom bara fel sad

då känner vi lika andreas ^^ dieselar hör hemma i traktorer och inte i en bil tongue

V.a.g!

V.A.G!
199 Inlägg
19 januari 2011
men man ska inte ha diesel i en rekord cupé

V.a.g!

3 292 Inlägg
19 januari 2011
Vad man ska ha diesel i o inte.. kan man diskutera.. allt är möjligt och relativt... bara ens egen fantasi som sätter grenserna i det avseendet... big_smile

140 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
disel är väl inget för ett busbygge! smile

3 292 Inlägg
20 januari 2011
Ojaa.. många många använder diesel även till busbyggen... big_smile.. .finns många hästar att hämta ur en dieselmotor... big_smile

140 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
haha tongue känns ändå skumt -.- men ska ha rekorden som en bus bil, ska nog bli etanol i den, sen ska man ha en "pendlar" bil som man kanske har en disel i? smile

3 292 Inlägg
20 januari 2011
E85 har inga fördelar tycker jag.. såvida man inte är miljövän förståss...

V.A.G!
199 Inlägg
20 januari 2011
Danne_1977 skrev:
E85 har inga fördelar tycker jag.. såvida man inte är miljövän förståss...

man får fortfarande mer effekt ur etanol

V.a.g!

3 292 Inlägg
20 januari 2011
Har man mycket pengar och ska bygga en seriöst bygge.. svar JA.. då kan etanol vara ett bra alternativ... annars är det bensin som gäller.. och som för mig... bara Diesel

140 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
verkar inte som vi kommer någon vart här! så jag får nog bestämma mig på egen hand smile

3 292 Inlägg
20 januari 2011
Jag röstar för Diesel iaf.. finns bara fördelar med det.. big_smile

Sök