har provat 19 och 20 på min polares v70n utan problem tycker dock det blev väldigt stötigt med 20 o 225/35 iinget gott alls... iaf inte i stadskörning och grusväg skulle jag inte ens tänka på om jag hade haft 19 eller 20 tum på... Motorväg o större leder är helt ok men annars kan jag rekkomendera dig 19tum om du vill ha liiite komfort kvar..
Det funkar men det kommer ta i. Jag kör själv på 235/30/20. Kan hålla med Rallykid att om du vill ha någon komfort kvar då är det nog 19" man ska välja.
Blir nog att valsa skärmkanterna bak som på de flesta standard bilar, Men har du redan fälgarna på hyllan så varför inte prova? Kolla extra noga på frigången mellan skärmkant och hjul bak, olastad som lastad. Inte kul om man slår i där ett par gånger för mycket.
Hade också 235/30-20 på min volvo. Detta satt på ett par dotz roadster hg 8,5". Enligt tilllverkaren skulle modifikationer BAK behövas med dessa på v70:in.. Men jag hade inga problem alls... Plug and play. Men trodde faktiskt att 20" skulle vara värre att köra med än vad det var.. efter ett par dagar kände man ingen skillnad gentemot 17" org uppsättningen... eller så kanske det var för att man kände sig läcker.. Men med tanke på att hjulhusen är stora på v70, så måste man nästan ha 20" för att fylla upp...
Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
får lyfta lite o säga att jag nu mera rullar på 202 till min s80 med 235730 och det tar inte i någonstans..har dessutom sänkt med ca 40mm bak o 50 fram..
polaren åker fortfarande v70n med 202 o 235730 utan problem bak men det e på det berömda damhåret..
friska dämpare o fjädrar är ett måste med dessa dimensioner...enligt mig!