Tjena, jag och min kompis ska bygga en cabbe av t.ex en 240 eller 740. Är det nån här som vet vad det gäller för regler när det gäller bälte och förstärkningar. Räcker det med att bara svetsa igen dörrarna på bilen? Och ni får gärna säga allt ni vet när det gäller just regler för ett sådant bygge. OBS: det kommer inte bli ett så jätte seriöst bygge utan det ska bara bli en perfekt sommarvagn;)
tackar, en anna sa att det va godkänt att ha de bälten som sitter i mitten på baksätet fram också, vet du vad som gäller med förstärkningen? det va en som sa att om man svetsa igen dörrarna så behöver du inte förstärka mer
tackar, en anna sa att det va godkänt att ha de bälten som sitter i mitten på baksätet fram också, vet du vad som gäller med förstärkningen? det va en som sa att om man svetsa igen dörrarna så behöver du inte förstärka mer
http://www.sfro.com/index.php/cab-bygge tror du måste ha ett kryss vid hjulhusen bak åtminstone, annars behövs ingen förstärkning om du svetsar igen dörrarna
Men svetsa igen dörrarna får man ju inte göra länge.. Dom MÅSTE vara öppningsbara..
det sa inte sfro nått om till mig när jag prata me dom. men det va vissligen nån månad sen
Jasså.. :s Jadu, då har du nog rätt i denna fråga.. Ja läste på internet förrförra sommarn, då ja tänkte bygga än. Då stod det att enligt nya lagar så måste dom va öppningsbara.. men don har kanske ändrat igen då.