hej!
kollar runt på bil nu när jag närmar mig 18 och kan inte så mycket om motorer
hur tror ni att detta funkar?
Motor: 321 hk / 461 Nm på hjulen.
b230fk -97
renoverat med nya ringar, lager och packningar, 1,2mm Elring skärkants toppackning,
H profilstakar
Blockmonterad fördelare för att slippa den värdelösa bakmonterade som alltid är full med olja
extra vevhusventilation i oljelocket
portad 531 topp med K kam
försänkta "stumma" svänghjulet med sachs racing 763 tryckplatta med 6 puckad ofjädrad 228mm sinterlamell
bmw getrag 265 låda 5 växlad med lös sprängkåpa som låter illa som alla andra bmw lådor om man har ofjädrad lamell
aussie locker diff, 3,73:1 utväxling
modifierad och förstärkt bakvagn
Stor kina IC från KL Racing, silikonslangar
Rotomaster t04b turbo renoverad med 360 lager, hemmabyggt grenrör i svartstål med uttag för mottrycksmätare
separat öppen audi s2 westgate
stålomsbunden oljetrycksslang
dubbla återcirkulerande bosch dumpar
81mm lmm, öppet filter
3 tum hela vägen med tom katalysator och två små ljuddämpare (går tyst)
catchtank i bakluckan med dubbla bosch "Kjet" pumpar
Elfläkt
Bsr chipp i bränslebox och guld tändbox med ändrad tändkurva.
Väldigt tacksam för svar
Mvh Sebastian