3057
Sök

Lätta bmw e34

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#1
har sökt runt lite över allt och inte fått hittat några vettiga svar. så jag kolla/frågar själv

vill vet hur mkt det går banta ner en e34? utan att det blir några olagliga modifikationer alltså besikta den

efter som folk inte redigt fattar min halvt dolda  fråga så skriver jag den tydligt. vill även vet vad folk har lyckats banta ner sin e34or till så man har en rikt punkt

den jag vet jag ska göra är plock ur all inredning så klart baksäte, mattor, skrapa asfalt, i med lättare stolar och plocka diverse el grejer som väger i onödan.

MVH//stoffe
Senast redigerat av -stoffe- (22 januari 2011)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 januari 2011
#2
Ta bort reservhjulet & kapa bort reservhjulsbaljan!
O ersätt sedan med tunn plåt
sedan kan du ju borra stora hål i krockbalken fram, Dock på egen risk.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (22 januari 2011)

C H E V R O L E T <3

956 Inlägg
22 januari 2011
#3
Children-Of-Bodom skrev:
sedan kan du ju borra stora hål i krockbalken fram, Dock på egen risk.

Tror inte att sbp uppskattar den moden faktist wink

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 januari 2011
#4
luunggan skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
sedan kan du ju borra stora hål i krockbalken fram, Dock på egen risk.

Tror inte att sbp uppskattar den moden faktist wink

gör dom verkligen inte men borrar ju inte rakt igenom om man är smart...
o framifrån syns d ju ej eftersom all plast är ivägen

C H E V R O L E T <3

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#5
Children-Of-Bodom skrev:
Ta bort reservhjulet & kapa bort reservhjulsbaljan!
O ersätt sedan med tunn plåt
sedan kan du ju borra stora hål i krockbalken fram, Dock på egen risk.

reservhjulet är själv klart att de ska bort tongue sen de andra som du nämnt är vansinne då det tar bort styrkan i karossen

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 januari 2011
#6
-stoffe- skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Ta bort reservhjulet & kapa bort reservhjulsbaljan!
O ersätt sedan med tunn plåt
sedan kan du ju borra stora hål i krockbalken fram, Dock på egen risk.

reservhjulet är själv klart att de ska bort tongue sen de andra som du nämnt är vansinne då det tar bort styrkan i karossen

VEt det därav jag skrev " dock på egen risk "
Men är man ute efter en riktig lättning då skiter man ju i allt o bara kapar tongue

C H E V R O L E T <3

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#7
Children-Of-Bodom skrev:
-stoffe- skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Ta bort reservhjulet & kapa bort reservhjulsbaljan!
O ersätt sedan med tunn plåt
sedan kan du ju borra stora hål i krockbalken fram, Dock på egen risk.

reservhjulet är själv klart att de ska bort tongue sen de andra som du nämnt är vansinne då det tar bort styrkan i karossen

VEt det därav jag skrev " dock på egen risk "
Men är man ute efter en riktig lättning då skiter man ju i allt o bara kapar tongue

menar även vridstyvheten alltså sämre väghållning

252 Inlägg
22 januari 2011
#8
Köp en E36 :-)  baklucka och motorhuv  i glasfiber ,Kolfiber ;-)

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#9
tekniknissen- skrev:
Köp en E36 :-)  baklucka och motorhuv  i glasfiber ,Kolfiber ;-)

e36 nej tack ush

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#10
kul att man inte en fått ett ända halvvettigt svar

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 januari 2011
#11
stolarna kan du byta till lättare rörramstolar alt glasfiber
slit ut golvmatta plus asfaltsplattorna, väger en hel del
reservhjul
originalavgaset väger bly

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

956 Inlägg
22 januari 2011
#12
För att hamna on-topic då, du har ju redan skrivit det mesta som man kan göra utan att det kostar något. Sen är det ju en sak att få bilen att gå igenom besiktning än att ha den laglig. Du kan ju tex kapa bort plåt och krockbalkar i dörrarna och dölja detta med en lätt aluminum plåt, inget dom ser på besiktningen, men du får inte göra det.

Men annars är det nog bara att byta ut saker mot lättare diton. Tex huv, skärmar, bagagelucka och tak mot något i komposit material. Skaffa lättviktsfälgar och däck.

Du kan byta ut sidorutorna mot lexan eller plexiglas, vet dock inte om man får det längre.

Men allt detta kostar ju en del.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#13
NITROUS skrev:
stolarna kan du byta till lättare rörramstolar alt glasfiber
slit ut golvmatta plus asfaltsplattorna, väger en hel del
reservhjul
originalavgaset väger bly

avgaset är inte org utan rostfritt så lite lättare är de iaf

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#14
EricCarlsson skrev:
Du borde väll veta att de går å byta rutor, hål borra all inner plåt, slänga ut dina tattar högtalare och byta ut skärmar, huv och skuff lucka mot likadana gjorda i lättviktsmaterial. Du kan ju till och med byta ut taket om du vill.
Har du inte lärt dig nånting i skolan eller?

har lärt mig mkt men ville mest veta vad andra folk har fått för vikt på sina bilar

552 Inlägg
22 januari 2011
#15
Mindra soppa tank, ha den i skuffen (Längst bak för viktfördelningens skull) släng ej den gamla dock. Styva upp fjädertornen bak när du ändå rivit ner allting där. Har du taklucka väger den en hel del, även dragkroken.

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#16
Kibil skrev:
Mindra soppa tank, ha den i skuffen (Längst bak för viktfördelningens skull) släng ej den gamla dock. Styva upp fjädertornen bak när du ändå rivit ner allting där. Har du taklucka väger den en hel del, även dragkroken.

dragkroken är bra den har jag inte tänkt på den ska bort tongue taklucka har jag ingen helt slätt tak på min big_smile tanken är av plast å sitter längst bak längst ner så den får vara kvar fjädertornen ska jag bygga ett krängstag till

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 januari 2011
#17
Byt alla sidorutor till plexi.

C H E V R O L E T <3

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#18
Children-Of-Bodom skrev:
Byt alla sidorutor till plexi.

blir isf bara dom två bakersta raderna eller vad man ska säga

I Love Haters
56 Inlägg
22 januari 2011
#19
-stoffe- skrev:
EricCarlsson skrev:
Du borde väll veta att de går å byta rutor, hål borra all inner plåt, slänga ut dina tattar högtalare och byta ut skärmar, huv och skuff lucka mot likadana gjorda i lättviktsmaterial. Du kan ju till och med byta ut taket om du vill.
Har du inte lärt dig nånting i skolan eller?

har lärt mig mkt men ville mest veta vad andra folk har fått för vikt på sina bilar

Tog bort den för att jag såg att luunggan hade skrivit i stort sätt samma precis inann.

Go BIG or Go home!

1 271 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#20
EricCarlsson skrev:
-stoffe- skrev:
EricCarlsson skrev:
Du borde väll veta att de går å byta rutor, hål borra all inner plåt, slänga ut dina tattar högtalare och byta ut skärmar, huv och skuff lucka mot likadana gjorda i lättviktsmaterial. Du kan ju till och med byta ut taket om du vill.
Har du inte lärt dig nånting i skolan eller?

har lärt mig mkt men ville mest veta vad andra folk har fått för vikt på sina bilar

Tog bort den för att jag såg att luunggan hade skrivit i stort sätt samma precis inann.

okej :p


Sök