Tjenare skulle vilja veta hur jag får oljeanslutningarna till turbon vid konvertering, har helt kit liggandes och en 245a med B230f motorn, turbo grejjerna kommer från en 945a ltt. så har m90 låda den starkare modellen, turbo och grenrör orginal, insug, spridare, tryckrör, intercooler, laddtrycksmätare, ja allt som behövs behöver veta hur man kopplar in oljan till turbon, returen har jag förstått att det finns färdigt uttag i blocket som man får borra upp alternativt att man plockar ner oljetråget och borrar in returen där. eller har ni några andra förslag? eller tips på trådar då denna fråga beskrivs?
eller var det retur i både tråg o oljetrycksgivaren?
Två olika motorer, Första bilden är det borrat och svetsat både matning och retur med motorn på plats. Andra bilden tar jag matning från oljetrycksgivaren och retur borrad och svetsat i blocket.
Har nyss turbokonverterat en b230f och satt ett t-kors vid oljetrycksgivaren. Lite dålig bild på t-korset. Returen borrade jag in i blocket och tätade med packningssilikon. Innan jag borrade så skruvade jag ner tråget och la en kartong bil mellan block och tråg där spånet skulle hamna och sen hoppas på att det blir tätt igen mellan tråg och block.
Har nyss turbokonverterat en b230f och satt ett t-kors vid oljetrycksgivaren. http://i51.tinypic.com/107ujj7.jpg Lite dålig bild på t-korset. Returen borrade jag in i blocket och tätade med packningssilikon. Innan jag borrade så skruvade jag ner tråget och la en kartong bil mellan block och tråg där spånet skulle hamna och sen hoppas på att det blir tätt igen mellan tråg och block.
Det ska finnas En Insex"skruv Precis Under vattenpumpen som går in i en Oljekanal man kan skruva bort och ta Oljan Ifrån
okej tackar för tipset
Har någon en aning om hur mkt ladd man ska köra på med vanliga gl spridare osv?
har ingen bil än så länge att slänga grejjerna i, letar dock efter ngn hög haha
ge tips på allt ni kan om liknande projekt kunskap är makt säger dom, och i o med att det är mitt första turbo bygge där jag konverterar så kan det vara bra o veta "allt"
Har nyss turbokonverterat en b230f och satt ett t-kors vid oljetrycksgivaren. http://i51.tinypic.com/107ujj7.jpg Lite dålig bild på t-korset. Returen borrade jag in i blocket och tätade med packningssilikon. Innan jag borrade så skruvade jag ner tråget och la en kartong bil mellan block och tråg där spånet skulle hamna och sen hoppas på att det blir tätt igen mellan tråg och block.
såg bra ut, vart köpte du t korset?
Köpte det på en hydralikfirma i närheten. Är egentligen tre delar som jag lött ihop. Ett t-kors, en utvändig gänga M14 * 1,5 till blocket och en slang anslutning i andra änden, gängan till oljetrycksgivaren gängade jag själv.
Går det inte att sätta en sån där sandwich pryl vid oljefiltret? den har ju en till och från anslutning eller?
Är rätt så tajt mellan oljefiltret och framvagnsbalken som det är nu så tveksamt om det går.
tänkte om man använder retur o olja till turbon med den istället för t kopplingen vid oljetrycksgivaren borde väl inte vara omöjlig o få de o funka? eller?
Går det inte att sätta en sån där sandwich pryl vid oljefiltret? den har ju en till och från anslutning eller?
Är rätt så tajt mellan oljefiltret och framvagnsbalken som det är nu så tveksamt om det går.
tänkte om man använder retur o olja till turbon med den istället för t kopplingen vid oljetrycksgivaren borde väl inte vara omöjlig o få de o funka? eller?
Returen kan du inte ha in där. Den måste ner i tråget. Borra ett hål i blocket på samma ställe som den sitter på turbon. Tror det ärdå är enklare att åka till en hydralikfirma och fråga efter lite kopplingar. Ska du kompsänka motorn nånting? Använder du turbons spridare så kom ihåg att du måste sätta dit ett spridarmotstånd då eftersom dom spridarna är lågohmiga.
Går det inte att sätta en sån där sandwich pryl vid oljefiltret? den har ju en till och från anslutning eller?
Är rätt så tajt mellan oljefiltret och framvagnsbalken som det är nu så tveksamt om det går.
tänkte om man använder retur o olja till turbon med den istället för t kopplingen vid oljetrycksgivaren borde väl inte vara omöjlig o få de o funka? eller?
det är inge tryck i oljereturen så det kommer inte att funka så bra..