3361
Sök

940 -92 B230FB segar vid gaspådrag, dör med lite soppa i tanken

151 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Sen jag köpte bilen så segar den när man gasar lite mera, ungefär som att den kvävs. För ett tag sen stanna den när jag hade runt 10l kvar i tanken. men gick igång när man tankade upp den.

Så min teori är att den inte får bränsle som den ska, men mitt i allt så helt plötsligt går den rent och mkt mer att köra med, men sedan segar den in igen.

bränslepumprelät är nytt, blev skillnad, men den segar ändå ibland. Förpumpen i tanken låter, men hur vet man att den suger? Bränslefilter ska bytas

Vad kan felet vara? Känns som att de glappar, eller fel på nån soppapump som inte orkar skicka upp bränslet när man trycker på?

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 januari 2011
byt filtret det kan vara igenbeckat

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

151 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
räcker det med att byta huvudfiltret under bilen eller finns de flera?

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 januari 2011
prova att byt det sen kan du ju tömma i ett medel som gör rent insprutet om du har det

151 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
ska göra det, vad kan man mer göra?

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 januari 2011
rensa tanken rensa spridarna osv osv

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 januari 2011
Mät upp trycket först, kan ju mycket väl vara trött pump. Hade just liknande problem på en bil, den gick fint om man hade lite mer i tanken och gick som en påse skit när det började bli tomt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

456 Inlägg
22 januari 2011
Låter ju som att förpumpen inte gör sitt jobb. Då blir det exakt dom symptomen som du anger....

growing old is mandatory growing up is optional

151 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Nytt filter och problemet kvarstår, men blir inte lika ofta. Hur kollar man om förpumpen funkar som den ska? Den surrar då iaf när man lyssnar i tanken.

606 Inlägg
26 januari 2011
sitter väl ett grov filter i / vid tanken också mycke skit i tanken kan la de bli täpt med ?

Kan det lagas ska det lagas! :)

Sök