ToXtreme skrev:
Riktigt riktigt snygg!
Tkr dock att du antingen skulle ha snäppet ljusare toning eller tona hela vägen fram, tkr aldrig det är snyggt när man har så mörkt för det blir en så skarp övergång, lite bonnstuk dessvärre

Men annars klockren

Vet att det är ett tag sedan.
Men tokrolig tråd är det iaf.
Ang toning så fick man inte och får inte tona framrutorna. Alltså eftertoning är inte tillåten.
Dock kan det finnas tonade glas att köpa och då blir det riktigt mörkt när man har tonat det andra också, det finns även framrutor ibland som är tonade MAX, men inte lätt att få tag på, går dock att beställa om man vill, då tillverkas rutan med toningen man vill ha. På äldre bilar går det bra, men bilar som är nyare och har helfordonsgodkännande är det näst intill omöjligt att göra något alls. Det kommer dock vissa delar på piratsidan som uppfyller kraven för helfordonsgodkännandet, men då är de i princip helt i originalutförande. Enda sättet då är att typa som ombyggt fordon tyvärr.
Håller för övrigt med om att det var lite väl mörkt i förhållande till resten, en film med antingen grå ton eller grön som liknar originalets toning vore mkt bättre, men det är ju också en smaksak.
Tokfint jobb iaf, hoppas att jag får komma igång inom en snar framtid med mina projekt.
Närmast ligger nog extraktorrör, nytt avgassystem, byte av packboxar vid vevaxeltätningarna, och kammarna, inkl kamremsbyte o.dyl. Därefter kommer lite motorumsinteriört, sedan får man se vad det blir mer. Håller på att byta trasiga lampor i instrumentbräda/knappar. dioder och lampor om vart annat, löda o trixa. :-P Men innan avgasrör och extraktor skall svetsrummet färdigställas. Puts av väggar och in med plåt/branddörr, sedan är det bara å bösa så mkt man vill därinne, betong i golv väggar o tak. Jihaaa...