Ja, orkar man inte ens tvätta bilfan när man ska ta bilder som ska locka köpare, då har man nog inte orkat sköta bilen i övrigt. Eller folk som bara måste gå ut och ta kort just precis nu i mörkret, och absolut inte kan vänta tills det ljusnar. Med lite tur ser man vilken färg bilen har, men ibland måste man kolla på lyktor och så för att kunna se vilken bilmodell det rör sig om.
Annars stör jag mig mycket på rejält "dyslektiska" annonser. Där man måste läsa varje mening (om det inte bara är en hoper text utan punkter) flera gånger och försöka gissa sig till vad det ska betyda. För fan, ta hjälp av någon om du knappt kan göra dig förstådd i skrift. Inte skriver väl dessa personer sina jobbansökningar lika nonchalant?
Fullutrustad. Så gott som aldrig sant.
"Köp bilen nu, den blir dyrare i helgen!". WTF?!
Folk som skriver ut "jämförbar med [ett tjugotal bilmodeller]" för att få maximalt med träffar på sökningar. Då får vi andra bläddra förbi en massa irrelevanta bilar när vi letar.
Folk som inte skriver sitt eget namn på annonsen utan skriver t ex "Saab", "bmw" etc. Men de får nog svårare att sälja. Alla utgår från att det är en utlänning eller en bilskutt då
Eller överhuvudtaget folk som verkar ha svårt att begripa att bilen inte är värd mer än någon är villig att betala och sätter ett pris för en helt vanlig bil i normalt skick på 50% över snittet för övriga jämförbara bilar på Blocket av den modellen.
Nu är ju inte det här ens ett litet problem för mig egentligen eftersom det bara är att hoppa över dessa annonser