Ja, som rubriken lyder: hur går det till när jag säljer min bil utomlands. Har min Saab 99 ute på annons och det är mycket tyskar och holländare som hört av sig..hur går det till när den säljs? Med skyltar och avregistrering etc.
Den måste tullas ut ur sverige, skyltarna ska skickas in.. Möt blivande ägare hos tullen så kommer du garanterat få den hjälp du behöver..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Den måste tullas ut ur sverige, skyltarna ska skickas in.. Möt blivande ägare hos tullen så kommer du garanterat få den hjälp du behöver..
Okej, då blir det så att jag möter upp köparen så man får hjälp på plats!
Japp, när jag sålde min bil till en norrman så möttes vi på tullen i Göteborg, tog lite tid men jag fick all hjälp som behövdes.. Vet dock inte hur det är mellan eu länder, men skriv inte över en bil till utländsk köpare innan du kollar upp vad som är rätt.. Risken är att du kommer att förbli ägare till en bil du aldrig ser igen.. Eftersom norge inte var ett eu land så var man tvungen att tulla ut den och det var bägge parter var tvungna att skriva under, samt att han var tvungen att ha med sig egna tillfälliga nummerplåtar.. Ring transportstyrelsen och tullen så du vet till 100% vad som ska göras innan bilen lämnar landet..
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Japp, när jag sålde min bil till en norrman så möttes vi på tullen i Göteborg, tog lite tid men jag fick all hjälp som behövdes.. Vet dock inte hur det är mellan eu länder, men skriv inte över en bil till utländsk köpare innan du kollar upp vad som är rätt.. Risken är att du kommer att förbli ägare till en bil du aldrig ser igen.. Eftersom norge inte var ett eu land så var man tvungen att tulla ut den och det var bägge parter var tvungna att skriva under, samt att han var tvungen att ha med sig egna tillfälliga nummerplåtar.. Ring transportstyrelsen och tullen så du vet till 100% vad som ska göras innan bilen lämnar landet..
Okej, tack för svar, bilen kommer troligtvis gå till Tyskland eller Holland, tydligen är gamla Saabar poulära utomlands..
Okej, tack för svar, bilen kommer troligtvis gå till Tyskland eller Holland, tydligen är gamla Saabar poulära utomlands..
Ja dom gillar dom kärrorna, hade en tysk som kom och köpte en uppsättning ronalfälgar, han ringde och sa att han skulle ha dom och erbjöd till och med att sätta in cach på kontot utan att ha sett dom.. Han tog en veckas semester för att åka upp till sverige och hämta delar i hela sverige.. Lite coolt med tanke på att dom bilarna inte är enormt uppskattade här hemma..
jo, intresset har varit enormt, en jag pratade med skulle ta flyget hit och sen köra hem bilen till Tyskland. Synd bara att det svenska intresset inte är så stark, är ju ett stycke svensk bilhistoria..