Min första va ford sierran combi som ja ett halvår senare körde sönder i ett trä (glas halt o dåliga däck) Så nu letar ja ny, någon som har något förslag?
En Volvo 245 -87. Jösses vad jag saknar den bilen, delvis iaf. Förutom ett enormt problem med bromsar som hängde upp sig och bränslepumpar som frös vintertid gick den som en klocka. Och nej, bilden nedan representerar inte bilens slut, den såldes vidare när jag köpte 850n... Men fasen vad man kunde leka med bilen på militära övningsfält.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
En Volvo 340 Rustade upp till fint skick men sålde den efter 100 mil, insugspackningarna var helt så en mer tjuvluftande bil fick man leta efter
Började rost laga lite och lärde mig att den bilen rostade innifrån och ut! Samlades 15ton jord? innanför skärmen som fukten mumsade sig på både sparklåda och skärm
Fann den på blocket..säljaren lyckades varken fixa eller sälja bilen nu
En Opell Kadett (D) GTE. Hade den ett bra tag innan jag tog körkort, men den hade mest stått i massa år. Min farfar använde den lite men lyckades köra den ramsne, men det fixades och jag körde den...
..i två veckor, sen gav topplockspackningen upp och det sprutade olja ur motorn, självklart var jag 30 mil hemifrån.
Sen blev det en älskad passat, så två olika bilar på två veckor var ju ingen lysande början, men jag fortsatte inte att avverka dem i riktigt samma hastighet