Opel Ascona B 1.9S, 14000 mil vid inköp...Köptes -92 för 7500, fick börja med att svetsa bilen en hel dag (eller jag o jag, min morbror fick svetsa då han jobbar som svetsare). Efter det så bytte jag dämpare...Bilen gick bra men den där j*vla Zenith förgasaren var ingen höjdare. Kopplingen gav upp ganska omgående efter typ 1500mil. Motorn kastade in handduken vid ca 17500 mil (lagerknack modell värst, höll dock att köra de ca 50 milen hem, men nervöst värre..). "Nya" motorn hade sliten kam, fick en "ny" kam av skrotfirman. Slutade med att jag lyfte på toppen o renoverade den (nåja, tvättade rent, slipade in ventiler o byta packningar/tätningar, morsan var inte glad när hon kom hem o möttes av ett topplock i molekyler på köksbordet*haha*). Sedan gav förgasaren upp, blev en Weber istället, bilen blev betydligt piggare. Monterade även GSi-instrumentering från Manta (oljetrycksmätare, varvräknare mm), "bra" drag i bilen lååångt in på "det röda" (7000rpm). Till slut tog rosten bilen, den gavs bort mer eller mindre o kördes ihjäl kan man väl säga....
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure