fasnat lite i främsträvorna,, hur jag skall göra om jag ska skippa strävorna jag markera rött och ha kvar huvud bromscylinder , eller ta bort den och skaffa stående pedal ställl, hmm
Något jag hade tyckt varit coolt är om du hade svetsat igen dörrarna i bak, men vad ska jag säga, det kvittar fan, sjukt snyggt projekt, väl genomfört och ger oss andra på garaget inspiration!
var man o svejsat lite till idag,, resten av tiden gick åt att dona med tjejens s13.. fixar upp en ny motor då den var isärplockad när vi skaffa den.. suttit och slitit loss ventiltätningarna innan planslipning och och tvätt.
lite från min
även punktat detta
nu ska det svetsas stag ner till bakvagnen och fram sen ihop med buren.. den ska ner till diffen också,, men har inte hittat någon bild på hur folk gör.. så hittar ni nån bild, så snälla lägg upp den här
Skruvar samtidigt med S13 som Tjejen ska övningsköra och lära sig köra ordentligt med.
Så här blev det efter att ha kapat ut det. Nu är det bara hitta måttet på diameter för damasken för e34 växelspaken
Nu är bakvagnen klar, bara 2rör kvar
Även bältes strävorna klara
À när detta är klart . Ska jag blåsa ur allt shiit. Sen börja slipa bilen och gjuta av formerna för bak skärmarna samt bak dörrarna.. Sen tror jag det är dags för lack.
Måste fan fixa en stor whiteboard tavla för att skriva ner allt som måste göras.. Någon som har en sån att skänka bort
började pilla på tantens s13 idag , slipat in ventilerna och hållt på med kolvar o stakar och kolv ringar.. märkte att jag inte hade några bultar till insug m,m shit drygt,, nu måste jag mäta upp massa bultar jag ska ha.
har även fått dit alla plattor med öglorna till bälten för 6punkts bälten, glömde tyvärr fota. var förbi skroten och hämta ett komplett block som jag skulle ha som mall. Blocket visade sig vara hur nice som helst och kostade 200kr
ja inte hänt så mycket förutom att jag rensat det sista på min merca och byggt en vagn till bilen imorn kommer en snubbe o plockar bort rutorna,, sen börjar det roliga,, jo även gjort nya motorkuddar av bmw polybakvagns bussningar och kraftigare armar.... inte så snygga på bild ska fin justeras sen
annars har jag jagat info o mätt skruvar till tantens s13
bilder
svejsat vagn
nya motor kuddar
sugen på denna vinge till s13
även nytt grenrör har bettat fått
även 720cc spridare bara modda om chippet lite med smt6 som sitter i bilen
bara¨några slangar ,servo generator och kamrem sen så
imorn bitta blir det o titta på nya lokalen jag ska kanske mecka i fortsättningen