3303
Sök

Airbrush\custompaint

3 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#1
Lite funderingar och tankar runt Airbrush, nån som håller på med custompaint och vill dela med sig utav sina metoder och teknik,när det gäller förarbete och slutfinish. Kommenterar och lägg gärna era åsikter om detta. Kolla gärna in min profil,för att även se mitt galleri och lämna era åsikter om den
Senast redigerat av simon811 (8 februari 2011)


LillNaisarn
8 februari 2011
#2
simon811 skrev:
Lite funderingar och tankar runt Airbrush, nån som håller på med custompaint och vill dela med sig utav sina metoder och teknik,när det gäller förarbete och slutfinish. Kommenterar och lägg gärna era åsikter om detta. Kolla gärna in min profil,för att även se mitt galleri och lämna era åsikter om den

http://www.lackering.forum24.se pröva annars där om du inte får några vettiga svar här smile

5 Inlägg
10 februari 2011
#3
Hej....smile Alltid kul med intresserade !

Vi som målar airbrush och motivlackar svets och sporthjälmar, fordon, gitarrer, brevlådor, skyltar mm... delar åsikter och visar upp våra projekt på: 
http://www.airbrushforum.se
jag har hållit på ett tag nu, "hobbyverksam" wink ...vad exakt är det du undrar??
http://4.bp.blogspot.com/_AnhYv3qOJy4/S8cNMLceKEI/AAAAAAAAAsE/qOxM3s_HkQ0/s1600/image-upload-31-740470.jpg
www.tessofsweden.com
www.tessofsweden.blogspot.com

5 Inlägg
10 februari 2011
#4
behöver väl inte tillägga, att denna bakluckan inte är klarlackad på bilden...hi hi
man slipar av lacken lätt med 600-800 innan man motivlackar...
om man har en snygg o fin rostfri lack redan som man vill behålla,,,vill säga,,,
här har sambon lagat rost spacklat och slipat nedre delen, så då passade jag på att lägga färgen och kluddra lite blue true fire flames....hade inte så mycket höjd att jobba på så de blev lite låga och kompakta,,,men det var kul att testa lite på fordon spontant också...

Jag är ingen lackerare ska tilläggas, här lade jag hela lacken själv, men i övriga fall samarbetar jag med en lackfirma wink....så klart! ...och...lägg inga lågor förrän du övat på uppbyggnaden, det är ingen "walk in the park" jag har gjort många hjälmjobb mm innan detta...skaffa en plåt att öva på, lite canvasduk, eller nåt i plast, databurkar ock sånt,,,allt går att motivlacka när du vet hur du ska grunda så det sitter...
Lycka till! smile

3 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
#5
Hej Tess

Jo jag har stött på dig\er på airbrushforum.se
Jag gillar helst inte och behöva slipa på en allaredan nice lack,för att sedan lägga ett utförande.
Läste att man kan lägga en base coat för vidhäftning,kommer att använda mig utav autoair colours som jag har använt på många olika underlag och har inte haft några problem med vidhäftning av färgen-utan att behöva slipa innan.

Kom gärna med råd till mig tess.


5 Inlägg
11 februari 2011
#6
Aha...Några av Sveriges bästa motivare rör sig runt det forumet så då är du i goda händer smile
...att INTE slipa lacken låter som det dummaste jag hört, men lycka till!
Kör själv med Autoair sealer som grund (även till andra airbrushfärger)men jag slipar SJÄLVKLART innan också...Jag lovar!....det är INGEN FARA att matta ner klarlacken lätt, du ska inte slipa igenom eller så,bara lugnt o fint så allt blir matt, när du sedan lägger klarlacken över kommer inget att synas. Coolt va?! smile
....men ska du maskera tungt finns det inga genvägar.Då är det både slip o sealer o basecoat som gäller.
....fast ska du bara lägga flames, är inte grunden lika viktig, då kan du klara dig utan utan sealer och spara grundlacken,,,kan va bra att ha samma färg till hands dock när/om du justerar dina flames.
blir nästan jämt lite överspray...eller hur? grynigt o fult= måste bort.
Ska bli spännande att se Simon811...lägg upp lite bilder under tiden....är ju jättekul!


Sök