Lite gammal tråd men svarar ändå.
Det finns nog inget sätt att räkna ut sannolikheten för vinstchans (7 rätt) på lotto.
I genomsnitt är det ca 7miljoner spelande rader per dragning, alltså är din rad en av sju miljoner andra rader. Känns hopplöst va?
Sen hur många olika kombinationer man kan få av sju siffror som en rad består av orkar jag inte räkna ut, men det är ju ett helt gäng och det måste också tas med i beräkningen eftersom det kanske blir fler än sju miljoner Det kanske rentav blir 12 miljoner och då är ju din rad en av 12miljoner. Eller hur?
Jag lägger 12 rader båda dragningarna + joker varje onsdag och lördag, mitt bästa? fem rätt = 125kr eller något sådant.
Nu har drömvinsten gått ut fem (?) gånger under kort tid, det beror nog på att det är fler och fler som spelar. Speciellt Helsingborgare som det verkar...
Hur man än försöker studera tidigare vinstgivande rader och statistik så är det i slutändan bara slumpen som avgör, därför känns det inte som någon mening att sitta och knappa in de nr man tror kommer dras.
Men för att gardera mig lite så "hux-fluxar" jag tio rader och manuellt väljer siffrorna till de två sista raderna.
Mvh Tommy