3499
Sök

Någon som saknar sin Toyota Supra? Tråd 2

1 464 Inlägg
3 mars 2011
FörsäkringsBedrägeri

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Forummoderator
26 389 Inlägg
3 mars 2011
MrJAM skrev:
FörsäkringsBedrägeri

Aha. Men fel att skriva det då från första början? Riktat till Pukan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 182 Inlägg
3 mars 2011
AirOne skrev:
MrJAM skrev:
FörsäkringsBedrägeri

ja sorry skrev visst fel menade att det vart stulen. detta hände då för ca:10år sedan.

Forummoderator
26 389 Inlägg
3 mars 2011
pukan2 skrev:
AirOne skrev:
MrJAM skrev:
FörsäkringsBedrägeri

ja sorry skrev visst fel menade att det vart stulen. detta hände då för ca:10år sedan.

Eh..jag tolkade inte texten som att den blev stulen i alla fall tongue

måste skriva av mig. en polare gjorde fb på sin gamla ruttna manta B för några år sedan och kapade bort alla chassi nummer motorn och lådan togs ur men ändå så hittade polisen bilen samt fick reda på att det var hans. fattar inte hur det gick till. så omöjligt värkar det inte vara för polisen att hitta ägaren.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Bärs!
3 456 Inlägg
3 mars 2011
AirOne skrev:
pukan2 skrev:
AirOne skrev:

måste skriva av mig. en polare gjorde fb på sin gamla ruttna manta B för några år sedan och kapade bort alla chassi nummer motorn och lådan togs ur men ändå så hittade polisen bilen samt fick reda på att det var hans. fattar inte hur det gick till. så omöjligt värkar det inte vara för polisen att hitta ägaren.

"Ooops..." lol

Garaget.org peakade 2008.

3 182 Inlägg
3 mars 2011
Aga_Diff skrev:
AirOne skrev:
pukan2 skrev:

"Ooops..." lol

smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 mars 2011
Jag höre nåt om nån lirare som högg upp en BMW och dumpade i skogen pga haveri i lådan, snuten/försäkringsbolaget hittade honom med hjälp av nummret på lådan big_smile
Vet inte om det är sant eller vad som hände sen men det tyder ju på att snuten/försäkringsbolaget kan spåra typ varenda nummer?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Bärs!
3 456 Inlägg
3 mars 2011
RD_87 skrev:
Jag höre nåt om nån lirare som högg upp en BMW och dumpade i skogen pga haveri i lådan, snuten/försäkringsbolaget hittade honom med hjälp av nummret på lådan big_smile
Vet inte om det är sant eller vad som hände sen men det tyder ju på att snuten/försäkringsbolaget kan spåra typ varenda nummer?

Låter osannolikt.

Hur skulle det bli om man (tex) byter växellåda, PGA haveri?
Senast redigerat av Aga_Diff (3 mars 2011)

Garaget.org peakade 2008.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 mars 2011
Aga_Diff skrev:
RD_87 skrev:

Låter osannolikt.

Hur skulle det bli om man (tex) byter växellåda, PGA haveri?

Jo det är klart, men teoretiskt sätt så bör det ju gå att kolla vilket serienummer lådan hade på en bil med ett visst chassinummer. Motorerna är ju numrerade och hör ihop med chassinummret frågan är om det samma gäller lådorna? Jag vet inte men det är värt en fundering.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Tomten
1 065 Inlägg
11 april 2011
Passerade denna slaktade saker i helgen. Står fortfarande kvar på samma ställe i samma skick.

Evolution Garage
478 Inlägg
15 april 2011
Finns fler nummer på en bil som är "spårbarhets" data än vad folk tror...

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

161 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
Det står fortfarand kvar o ruttnar;)

1 302 Inlägg
15 april 2011
Om man lämnar en Supra i skogen så undrar i alla fall jag hur den personen är funtad,
är det inte både bättre och lättare att sälja bilen ?

En sådan där bil lär väll gå att få såld även om det skulle vara vissa saker som är trasig det är ju trots allt en toyota supra.

Du trådskaparen skulle ha tagit med dig den på biltrailer om det gått till polisen sedan om de inte hittar ägaren så får du ju bilen helt lagligt och du skulle ju i sådana fall kunnat rustat upp den eller sålt den. smile

161 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
fegge_89 skrev:
Om man lämnar en Supra i skogen så undrar i alla fall jag hur den personen är funtad,

En sådan där bil lär väll gå att få såld även om det skulle vara vissa saker som är trasig det är ju trots allt en toyota supra.

Du trådskaparen skulle ha tagit med dig den på biltrailer om det gått till polisen sedan om de inte hittar ägaren så får du ju bilen helt lagligt och du skulle ju i sådana fall kunnat rustat upp den eller sålt den. smile

Lättare o billigare o köpa en som redan är klar! för mycket jobb med den nu!

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 april 2011
fegge_89 skrev:

Kanske köpt den för 200.000 kronor, kört som en tok, ingen koll på olja, kylarvatten etc. Turbon eller topplocket havererar. Personen kan ingenting, är oärlig och vill ha så mycket som möjligt så han/hon gör detta hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 302 Inlägg
16 april 2011
Det är ju sant om personen är helt bilkunskapslös och inte kapabel till något så kan jag förstå det,
eller så har personen så gott om pengar att denne inte bryr sig om bilen utan dumpar och köper något annat, men allt verkar ju rätt så idiotiskt.

Varför inte bli av med bilen ordentligt och köra ner med den i en djup sjö någonstans långt ifrån staden eller bränna den och gräva ner det som finns kvar, så som personen gjort nu känns så amatör aktigt så man blir mörkrädd. hmm

3 292 Inlägg
17 april 2011
Det står bilar på ganska många ställen i vårat land.. oftast är folk helt medvetna om vart dom har sin bil, många dumpar bilar på dom mest konstigaste ställen.. en del bilar bli stulna och har supran stått där ett bra tag är jag helt övertygad om att folk redan vet det.. och sannolikt ägaren åxå... förresten vem vill ha en supra som är så nerplockad och skrotad som den är.. ? 

Ren skrot anser jag att det är, och är det en polissak ska man verkligen inte blanda sig i genom att vara där och sno saker och/eller frakta bort den till nåt annat ställe.. då är man ju lixom medskyldig, finns andra instanser som har som uppgift att frakta bort skrot som hittas i skogen.

Hade det varit en snygg bil.. som varit värd att repa eller sälja delar av.. hade den sannolikt inte stått där den står.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

TruCkeR
64 Inlägg
25 april 2011
Vet inte om jag e helt ute o cyklar men har man gjort försäkringsbedrägeri på den så borde den ju vara anmäld stulen eller??
Vilket innebär att antingen polisen eller transportstyrelsen har info om vem som kan tänkas äga den, det kan ju inte va så himla många stulna vita supror i landet..
Men polisen bryr sig inte om det, fick lastbilen stulen i helgen och de gör inte ett skit.
Men skulle du pissa ute på en buske då jävlar!!

Men tror att markägaren kan kräva att bilen ska fraktas bort, då får skattebetalarna stå för det kalaset..

dj_dinmamma
27 april 2011
Jag kan hämta bilen om ägaren av marken inte vill att den ska stå kvar.. Då har grann-ungarna något roligare att leka i än en lekstuga, och jag nå bättre att se på !  smile

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
30 april 2011
jag är villig att betala en bra slant för den oxo

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

Sök