2313
Sök

B20 Startar EJ!

mopar300
16 februari 2011
JonasHalt skrev:
Har du rengjort förgasare och eventuellt bränslefilter? Provat att köra den på startgas? Gammal bensin?

man skall inte köra ngt på startgas,går den inte på beränslet som den e gjord för så får man åtgärda felet.

1 212 Inlägg
16 februari 2011
så kul att se folk på garaget.org ställer upp på varandra... detta är vad vi biltokiga är till för. ditt problem kommer snart att vara löst.. skulle varit kul att haft den här i verkstaden/garaget för knepigheten..
mvh kenth

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

29 Inlägg
16 februari 2011
kan va nått med förgasarn som strular? choken har inte hängt sig etc?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

mopar300
16 februari 2011
kenth66 skrev:
så kul att se folk på garaget.org ställer upp på varandra... detta är vad vi biltokiga är till för. ditt problem kommer snart att vara löst.. skulle varit kul att haft den här i verkstaden/garaget för knepigheten..
mvh kenth

kan man hjälpa så gör nog dom flesta det...
ang din motor,antingen får den ingen bensin el ingen gnista.
får den bensin så e frågan om tändningen e korekt inställd...ställ fördelaren på 10 grader före övre dödpungt....eller så stääler du främre hjul på motorn 10 grader och sedan tar du en provmejsel med en lampa i å vrider på fördelaren så lampan e på g med att släckas å där har du dina grader...
din förgasare måste vara i bra skick me,e den inte de så plocka av den och plockas isär för rengörning.
när den e klar å du vet att den är rengjord så sätt fats den igen och försök att få den att fungera med motorn....lycka till.........

mopar300
16 februari 2011
alseryd skrev:
Om man lyssnar på filmen han lagt ut så låter det som ett tändningsproblem. Men vet jag är ju bara ett fruntimmer och vi vet inget. Hahaha.
Mvh Eva.

kan kolla,men det tar för lång tid att ladda hem...bor på landet.....

mopar300
16 februari 2011
alseryd skrev:
mopar300 skrev:
alseryd skrev:
Om man lyssnar på filmen han lagt ut så låter det som ett tändningsproblem. Men vet jag är ju bara ett fruntimmer och vi vet inget. Hahaha.
Mvh Eva.

kan kolla,men det tar för lång tid att ladda hem...bor på landet.....

Flytta från landet då! Hahaha.

kan ja väll....men inte f--n skulle jag bo i ett betonggetto.......nä,ja trivs bättre här.....hahahhaa......gött mos...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 februari 2011
Låter ju som en påse skit, kolla att ventilerna öppnar och har rätt spel. Jag har vid ett tillfälle varit med om att en kamnock mer eller mindre försvunnit.
Men det låter ju som att tändningen är grovt felställd, alternativ FETFEL på brytaravståndet. Skulle ju möjligen kunna vara tex förgasarmembran men jag tippar på tändningen. Förövrigt ska det gnistra mellan brytarna.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Top Secret
180 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
filmen har egentligen INGENTING med hur motorn går idag.. så där gick den för cirka 2 månader sen..  den bara dog efter det...

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

mopar300
16 februari 2011
alseryd skrev:
mopar300 skrev:
alseryd skrev:
Flytta från landet då! Hahaha.

kan ja väll....men inte f--n skulle jag bo i ett betonggetto.......nä,ja trivs bättre här.....hahahhaa......gött mos...

Hahaha sluta bräka nu och hjälp grabben. Du är ju Volvo ägare och du borde ha en massa tips.

jupp..men i dags läget så e det en d5:a......
antingen ingen gnista el så inget bränsle...man måste utesluta ngt först..sen kan man gå till de som inte fungerar....i hans fall e det bränslet,garanterat...
Senast redigerat av mopar300 (16 februari 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 februari 2011
Kompprov, mäta bränsletryck och en vakummätning. En kamvinkelmätare kan vara bra också, kan vara värt några hundra på biltema eller? Då får du ju tillslut fram felet.

mopar300
16 februari 2011
RD_87 skrev:
Kompprov, mäta bränsletryck och en vakummätning. En kamvinkelmätare kan vara bra också, kan vara värt några hundra på biltema eller? Då får du ju tillslut fram felet.

köp inget på biltema..sopper...........

Top Secret
180 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
fick precis liv i bilen.. dock starta den inte.. nu behövs bara en annan soppapump för att kunna få igång motorn så jag kan vrida på fördelaren och ställa den på känn... trots att jag testa med en annan pump för några veckor sen så har jag hittat felet.. pumpen orkar inte ens pumpa fram soppa längre.. förr spruta det något för jävligt ifrån slangen dock inte nu!

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 februari 2011
mopar300 skrev:
RD_87 skrev:

köp inget på biltema..sopper...........

Biltemas mätare funkar till lo-tech typ B20 utan problem. Har haft min vakum/soppatrycksmätare några år och hittils har den funkat. Klart prisvärd för mindre än 100:- Kompprovaren har jag bara använt 2 gånger och har ingen aning om den visar rätt men den visar huruvida man har en skillnad eller inte, vilket för det mesta duger.

699 Inlägg
17 februari 2011
mopar300 skrev:
JonasHalt skrev:
Har du rengjort förgasare och eventuellt bränslefilter? Provat att köra den på startgas? Gammal bensin?

man skall inte köra ngt på startgas,går den inte på beränslet som den e gjord för så får man åtgärda felet.

Man använder startgasen för att kolla om det är bränslet det är fel på.. Startar den på gasen så har man hittat problemet.. Nu har han ju även kommit fram till att det var soppapumpen som inte fungerade..
//Jonas
Senast redigerat av JonasHalt (17 februari 2011)

Bilgalen elektriker :)

Sök