3303
Sök

Volvo 740 tvekar vid gaspådrag

119 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Hej
Motorn är en B230f 740-88
Bilen vägra starta idag, så jag testa med startkablar. Då gick den igång, och knappt höll sig på tomgång. Väldigt svag tomgång. Fick hålla den i liv med gasen först. Sen när den blivit lite varmare, höll den sig någorlunda bra på tomgång. Körde en tur med bilen, drog på med gasen ibland för att testa hur den reagera. Vissa tillfällen  "staka" den sig fram (OBS inte fråga om misständning) samtidigt som den sakta öka fart - och ibland fick den plötsligt kraft från ingenstans och drog iväg.

Misstänker starkt att det är bränslepumpen som börjar ge sig?

Vad tror ni?

/Larsa

Bäst
250 Inlägg
16 februari 2011
Bränslepump, btr, LMM (om de sitter en sån på bilen), Vakuumslang som är dålig, tjuvluft?

Min audi var likadan ibland att den hoppade lite sen drog den på som fan, visade sig att de var lite uppskruvad tändning och nå knas med soppa pumpen tongue

Burna bör man annars dör man!

4 Inlägg
16 februari 2011
Så betedde sig min 740 gle - 86a med,
sprayade med startgas lite här och var och det visade sig att den drog tjuvluft, efter packningsbyte så funkade den finfint smile

kan även vara lmm eller soppafilter

V40 1,8se -98

5 Inlägg
5 mars 2011
När min 740 90a gick så som du beskriver så va det luftmassemätaren som va paj, den svara inte som den skulle på gasen och gick ojämt.

Sök