4231
Sök

Bromsvätska läcker men hittar inte läckan

6 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Jag har en Audi A6 1,8 -96:a.
Bromsvätskan läcker ganska fort, (ca 0,5 dl per mil). Problemet är att jag inte hittar läckaget. Har försökt det mesta, rullat ut stora vita papperslängder och kört fram och tillbaka över dem med bromsningar och kopplingsaktivitet så det stått härliga till och grannarna har kanske ringt hispan... Ändå har inte nivån sjunkit eller nåt synbart läckt ut. När jag däremot kör som vanligt läcker det hastigt men då går det inte att hitta läckaget å andra sidan.
Nåt tips?

MVH Anders

537 Inlägg
16 februari 2011
meter skrev:
Hej!

Jag har en Audi A6 1,8 -96:a.
Bromsvätskan läcker ganska fort, (ca 0,5 dl per mil). Problemet är att jag inte hittar läckaget. Har försökt det mesta, rullat ut stora vita papperslängder och kört fram och tillbaka över dem med bromsningar och kopplingsaktivitet så det stått härliga till och grannarna har kanske ringt hispan... Ändå har inte nivån sjunkit eller nåt synbart läckt ut. När jag däremot kör som vanligt läcker det hastigt men då går det inte att hitta läckaget å andra sidan.
Nåt tips?

MVH Anders

Något att tänka på är att det kan vara kylan kanske?Jag har problem med min Mazda, är det kallare än -10 så läcker det rätt så friskt från slavcylindern.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 februari 2011
ABS kanske som läcker? Kollat kopplingarna till enheten?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

6 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Problemet är att jag inte hittar fri bromsvätska, vare sig på marken eller på bilen. Det borde ju vara ganska vått på nåt ställe.

Hälsn Anders

184 Inlägg
16 februari 2011
lossa vakum slangen till bromsservot till insuget kan ju va så att den drar in  bromsvätska  till motorn

6 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Vakuumslangen och det verkar vara i sin ordning också.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
18 februari 2011
Huvudcylindern till koppling? Kollat den?

Annars skulle jag som sagt misstänka bromsservot...(huvudcylnder broms)

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

6 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Tack för tipsen! Nu när vädret blev torrt (inget garage) hittade jag fukt vid höger bakok där parkeringsbormsvajern går ut. Bytte ok och nu läcker den inte.

Hälsn Anders

Sök