Äsch, 30k mil är inget på en bil, framförallt inte på en gammal Volvo.
Visst, dom vita är väll inte lika bra som en rödblockare, men är den bara servad enligt intervallerna har jag svårt att se att den skulle vara ett dåligt köp.
Dom två dyra sakerna är ju redan gjorda, turbo och koppling, och dom lär hålla minst 20k mil innan nästa byte, och först DÅ skulle jag tänka mig att motorn är så pass sliten att en renovering är berättigad sålänge den sköts rätt.
Vill du trimma är det ju dock en fördel att ha friska grejer i motorn, steg 1 är troligen lungt, troligen steg 2 också, men över det skadar det inte att ha fräscha grejer i motorn, och att högt miltal skulle innebära blockbyte har jag svårt att tänka mig, går väll borra vitfemmorna till överdimension dom också?
BMW ville ju BTW inte ha motorer som gått under 17k mil när dom höll på med F1 och turbo på 70-talet. Hade motorn gått långt då visste man att blocket va fritt från gjutfel när man plockade 1000 hk på 1,8 liter