toasted skrev:
Tänk nu också på att dina 1290kg är med dom där xxr fälgarna. Med OZ fälgarna lär du spara ett par kilo till.
Du borde väga en fälg med däck och jämföra och sen ta det gånger fyra så du vet vad du tjänar där också
Fast det är ju inte riktigt relevant innan du har rätt däck på OZ fälgarna.
Ja, kanske 4 kg, men åh andra sidan tror jag att klisterdäck är tyngre? Det visar sig, jag släpar med en våg till däckakillen
Hr_Frick skrev:
Efter att ha läst endast första och sista sidan här så måste jag säga.. intressant utveckling
Slänger till med en killgissning att den är väldigt trevlig 6000 rpm och uppåt?
Tack!
Jodå, fast redan från 5.500 till varvstopp runt 7.500. Original H22'an är inte lika ettrig som B- och K-motorerna.
För att ni fresta dig till att läsa övriga 32 sidor av svammel och dumheter, så har jag dessutom lagt in en bild på ett par sjysta boobies i ett random inlägg
... ja, jag utgår från att du och många andra läsare här gillar brudar. Sedan tänkte jag, bara för att gagna mina kvinnliga följare, eller de killar som gillar andra killar, även lägga in någon bild på en redig hunk.
Fast vid närmre eftertanke, Äh! Tråden innehåller någon bild på
mig! Håll till godo, de är jämställt nog
Veckans leveranser! Honda Prelude BB6 M-Tec Brake RotorsBeställde nya skivor, lika bra när man ändå håller på.
Efter att ha tillbringat 6 timmar med att läsa på om bromsar och skivor, så tröttnade jag och beställde M-Tec från ebay. Kanske inte det bästa märket, men överlag mest för pengarna. Och om de visar sig vara kassa, ja, då slänger jag skiten och köper nya
De kostade mig ca 1500kr inkl frakt har jag för mig.
Men de bör vara bra, jag fick nämligen med 4 klibbor som utlovar att det är
"pärformanz", så de kan ju inte vara dåligt, right?
typ lulz Jag har verkligen försökt lära mig vad som är vad när det kommer till bromsar och belägg, men nope.
Lite intressant läsning,
The "Warped" Brake Disc and Other Myths of the Braking System. Men det är ingen absolut sanning där heller, så vi får väl göra som vanligt: Testa oss fram och se vad som händer.
PEAN Sweden ABWoho, mina belägg. Jag lovades leveranstid på "lite drygt 2 veckor" och det tog exakt lite drygt 2 veckor
Trevlig med en leverantör som håller vad han lovar.
Dessutom skickades det med DHL, så fishjärnorna på PostMord fick ingen möjlighet att ställa till det.
Honda Prelude BB6 Carbotech XP8 & Stoptech 309 Men detta borde vara falsk marknadsföring...
En stor färgglad låda, och inuti skramlar det runt ett par små bakbelägg... och inte ens något utfyllnadsmaterial!
Ack, besvikelsen!
Nå, beläggen fram är iallafall inte jättesmå
Honda Prelude BB6 Carbotech XP8 (ct503-xp8) Varför byta skivor istället för att bara svarva dem?
1) De gamla skivorna är halvt nedslitna, så orkar inte hålla på att svarva dem rena.
2) De är hålborrade. Snyggt och sportigt, men vissa kan tydligen spricka lätt om man klantar till sig vid hård körning.
Byta skivor, hur svårt kan det vara?
Jag hade tänkt vara klar med det i fredags, men hade i vanlig ordning glömt bort att jag faktiskt är ganska kass... uppblandat med lite vanlig hederlig otur.
7 stycken fixeringsskruvar till bromsskivorna kom ut precis som planerat.
stjärt!Det där är en avdragen bit, nedstucken i skruvhuvudet. Rumpa.
Men efter 3 timmars försiktigt borrande, lirkande och svordomar så lyckades jag lirka ut den avbrutna spetsen.
En exploderad bitt.
Varför kan aldrig bilskruvande gå lätt och enkelt?
Jag har faktiskt en stark misstanke om att både skivor och belägg bak är original från fabrik. Det är iallafall Honda Original-prylar..
Honda Prelude BB6 rear brakeJa, det hade varit snyggare med lite svart färg på navet, men helt ärligt, jag tror det kommer att brinna bort
Det är bromsskivor, de kommer vara rostiga och jävliga om 7 dagar, det skall vara så.
Och så klart, jag har vägt prylarna
De nya skivorna är av någon anledning lite lättare, medans beläggen så klart är lite tyngre. Det ligger så nära att gå på +/- 0 att jag helt enkelt inte tänker räkna in bromsbytet till bilens vikt. De nya beläggen kommer ju i vilket fall bli lättare med tiden så..
Ska fixa klart de sista, satsar jag på att kunna vara med på banköning Kinnekulle om 2 veckor
Honda Prelude,
snart i ett räcke nära dig!