Hmm okej... Då är det en hedlig motronicsnurra med andra ord...
Jag är osäker på om det går att hitta chip till denna, det är ett gammalt/ omodernt styrsystem, ännu omodernare än jetronic som sitter i FT.
Men du kan i alla fall slänga på en värre topp förstås. Osäker på hur vanliga toppar passar till 200block eftersom det är lite mindre borr men det är ju ganska mycket klämspalt på alla toppar så det ska ju gå ändå... Alltså det jag menar är att du skulle kunna kasta på en 531:topp, eller 405 iofs... ET ska ju ha det original så du kanske har det på din också redan om det inte är specialare på 2liters blocket...
Kan ja, bara kasta i bästa möjliga
Finns skitmycke att välja på. Antingen väljer du snikmodellen och köper en originalkam, v, vx, vx3, k, h, eller absolut minimun A. Annars köper du en eftermarknads turbokam så de blir ordentligt. Större ventiler och en portning skulle inte skada.
Turbon sätter säkert sina gränser, svårt att säga vad du behöver i och med att du inte skrivit vad du har för effektmål?
Så länge du håller din runt 200 strecket och en bit upp kanske borde originalinsprutningen fungera. De du får göra är att skaffa en justerbar bränsletrycksregulator, och eventuellt lite större spridare, och lura in lite mer soppa i motorn. Eftersom du inte har lambda på din snurra bryr sig inte motorn om den inte går 100%. En FT skulle få smådamp om man inte finjusterar jävligt bra