24 februari 2011
Trådstartare
G-sson skrev:
henke_92 skrev:
men då måste jag ju konvertera till insprut, e inte de jävla bökigt även om man har komplet motor med stam?`va säger besiktningen om motorbytet?
och kostar inte en komplet b23e MYKT mer än 1500??? bara en 531 topp ville dom ha 2 tusingar för !
Alla E-motorer har mekaniskt sprut, det enda elektriska på dom är bränslepumpen och ett par småprylar som gör att motorn får extrasoppa när den är kall - i princip en automatisk choke. Klarar man att starta en dator, logga in på Garagets forum och skriva en fråga så klarar man att koppla in dom grejerna.
Besiktningen säger aja baja om alla ändringar som ändrar effekten. Men ett sprut som ser ut som det ser ut original i många andra Volvobilar har nog större chans att klara sig förbi besiktningen än hembyggt förgasarinsug och extraktorrör.
Tävlingsklassen Volvo original Cup tillåter i stort sett bara icke modifierade originaldelar till motorerna, och dom plockar ändå ut 160-170hk ur B23/230 genom att välja ut
rätt originaldelar och justera noggrant. När man kan porta, plana, använda andra kammar o.s.v. har man mycket bättre förutsättningar för att få ut hyfsad effekt.
Vad en 30 år gammal Volvomotor kostar beror helt på personen som säljer den. Har den stått ivägen längst in i garaget sedan deras gamla 240 rostade sönder för 15 år sedan är det inte omöjligt att man får den om man bara tar väck den därifrån.
tack för ett långt å fint svar! Nu trilla alla mynten ner
tack
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D