3593
Sök

T5 trim setup fråga !

UNDERGROUND
649 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#1
Tjenna har nu ett projekt som jag innan sommaren har tänkt skuva ihopp wink hade tänkt bli klar innan sommaren
men då gäller de en 850 t5a som skall trimmas till runt 400 hk å mitt setup ser ut så här

**MOTOR byggnad **

TURBO Holset HX 35
GLT kammar
520 cc spridare
Hprofil stakar
portad topp och grenrör
4 Downpipe och resten rakt 4 tums
Mapning runt 1.4-1.9 bars lad
förstärka hela kopplingen

kanske räker det för 400 -450 hk ?


878 Inlägg
24 februari 2011
#2
Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

All The best
MVH
Jonas .L

8 252 Inlägg
24 februari 2011
#3
Skippa 4" avgas, dels kommer det inte funka bra och dels så får det inte plats nå. Det är trångtmed 3,5" redan. Sen lär du ju lösa det här med wasstegate på nåt vis. Original hx35 wg måste modifieras om den ska gå att använda eller så lär du svetsa en öppen i avgashuset. Du lär ju byta bränslepump och större spridare hade inte skadat men är inget krav. Intercooler lär bytas till nåt vettigare. Tänk på att du lär bygga nytt motorfäste för att få plats med hx35:an och originalgrenrör, oavsett vilket. Men i övrigt så ska det ju räcka med den saker du säger.


48 Inlägg
24 februari 2011
#4
koppling kan du köpa av mig billigt wink t5r.. helt ny

56 Inlägg
24 februari 2011
#5
köp en riktig koppling också


UNDERGROUND
649 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#6
Marlboroman skrev:
Skippa 4" avgas, dels kommer det inte funka bra och dels så får det inte plats nå. Det är trångtmed 3,5" redan. Sen lär du ju lösa det här med wasstegate på nåt vis. Original hx35 wg måste modifieras om den ska gå att använda eller så lär du svetsa en öppen i avgashuset. Du lär ju byta bränslepump och större spridare hade inte skadat men är inget krav. Intercooler lär bytas till nåt vettigare. Tänk på att du lär bygga nytt motorfäste för att få plats med hx35:an och originalgrenrör, oavsett vilket. Men i övrigt så ska det ju räcka med den saker du säger.

okey smile jag skall försöka anpassa de utan att behöva modifiera motorfästena men förstärka jajamen glömde lägga upp att bränsle pump och IC  skall byttas. skall bygga egna grenrör


CREW FTR
435 Inlägg
25 februari 2011
#7
ejon_850 skrev:
Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

Kolvar behövs inte bytas under 500hk


till tråden då igen så borde de räcka!

FUCKTARD RACING CREW

878 Inlägg
25 februari 2011
#8
cruel88 skrev:
ejon_850 skrev:
Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

Kolvar behövs inte bytas under 500hk


till tråden då igen så borde de räcka!

Håller verkligen volvo 850s kolvar såpass? förvånat enligt mig smile

All The best
MVH
Jonas .L

CREW FTR
435 Inlägg
25 februari 2011
#9
ejon_850 skrev:
cruel88 skrev:
ejon_850 skrev:
Skulle nog satsa på japan grenrör istället och isåfall porta den, varför 4" downpipe? 3" räcker gott och väl, även 4 tums rör samma gäller där.

Skall du ha den setupen så är det nog dags att uppgradera kolvar också och inte bara stakarna.

Kolvar behövs inte bytas under 500hk


till tråden då igen så borde de räcka!

Håller verkligen volvo 850s kolvar såpass? förvånat enligt mig smile

Enligt TM racing och Turbocenter samt autotech så ska de det!! förvånad själv

FUCKTARD RACING CREW

UNDERGROUND
649 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#10
blocket på motorn håller till ?


8 252 Inlägg
25 februari 2011
#11
Ska man över 500hk får man börja titta på antingen gördel eller stavar, annars brukar det hålla



Sök