3946
Sök

Volvo 240 82:a b230a fördelare, brytarspetsar.

115 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Tänkte kolla om någon vet vad det ska vara för bricka till skurven för brytarspetsen. Sitter en vanlig plattbricka där nu men enligt farsan ska det sitta låsbricka där och då jag nu har problem med att få mellanrummet att stanna kvar i läge så börjar jag undra om det inte är så att det är fel bricka som sitter där.

Dance till you sleep!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 februari 2011
Ta en brytarlös fördelare från en insprutare eller valfri volvo efter -85. Absolut värt dom där hundringarna på skroten, tar en 20-30min att montera.
Att justera brytare är ju ett jävla mörker och man ska ju helst använda en kamvinkelmätare, och även då är det skitstörigt. Dessutom slits klackarna på fördelaraxeln, så gör om & gör rätt big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

115 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Ta en brytarlös fördelare från en insprutare eller valfri volvo efter -85. Absolut värt dom där hundringarna på skroten, tar en 20-30min att montera.
Att justera brytare är ju ett jävla mörker och man ska ju helst använda en kamvinkelmätare, och även då är det skitstörigt. Dessutom slits klackarna på fördelaraxeln, så gör om & gör rätt big_smile

Funkar det med en från en 740? Oj såg just att du skrev valfri volvo xD
Senast redigerat av ckrudelux (27 februari 2011)

Dance till you sleep!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 februari 2011
Bara den är blockmonterad så är det lungt. Ta med modulen också, den sitter i kabeln från fördelaren så du kan inte missa den. Jag har gjort så på mina 240, har en ligger i garaget som jag flyttar med.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

115 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Bara den är blockmonterad så är det lungt. Ta med modulen också, den sitter i kabeln från fördelaren så du kan inte missa den. Jag har gjort så på mina 240, har en ligger i garaget som jag flyttar med.

Härligt ska bara ta mig till den andra bilen då smile

Dance till you sleep!

Sök