3906
Sök

Golf 2 -84 Kortslöt kabel, ingen ström------ Elschema bifogat, hjälp för tydning!

80 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Lyckades slarva med att sätta dit en kabel, så en tillfällig pluskabel gled ner mot den minus kabel som går in i kupen och det blixtrade till rejält.
Nu har den inte ström någonstans, lampor lyser inte i kupén, ingenting händer när man kopplar in startmotor osv.
Vet inte om det är jag som har kopplat åt helvete och missat att koppla in en pluskabel någonstans eller om jag lyckats bränna något huvudsäkring eller relä som driver allt. Därför vänder jag mig till er.

All el var bortkopplad från batteriet och borttaget, och ägaren innan hade gjort en riktig bonnkoppling då kablarna hade brunnit mellan generator - startmotor - batteri.

Så som det är kopplat nu, pluskablarna vad jag kan se är från kupén(från tändning) - startmotor - startmotor -batteri. Jag tycker att det borde finnas en till strömkabel som ska kopplas någonstans, men har inget minne av att det var så innan.

Men jag vet att jordkabeln pluskabeln rök ihop med blir det likadant om den inte är ikopplad. Och jord finns i kaross och motor, det är dubbelkollat och rengjort!
Senast redigerat av LillMumin (27 februari 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 februari 2011
Du har inte rostat battriet då?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

80 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Batteriet är det ett jävla kräm i. Kopplade pluskabel direkt ner till startmotor för att se om den gick runt, och det gjorde den. Så batteriet fungerar.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 februari 2011
Då är det väl bara att ta fram mätaren och börja leta? Säkringsdosan & tändningslåset kan väl vara ett bra ställe att börja på?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

80 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Hjälp sökes för tydning av detta schema! Skulle vara bra om någon förklarade vilka kablar som går vart. Förstår koppling mellan Generator - startmotor - batteri, men vet inte vart resten av skiten ska gå! Skulle vara bra om någon kopierade bilden och ritade på den med röd text vart kablarna ska gå!

http://img843.imageshack.us/img843/2598/elschemagolf.png

Sök