3427
Sök

Spacer-dilemma till 240

9 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Hej kära Garageare!!
Jag har en uppsättning 18" Venator (se länk) med 245/40-18
http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb … VCC-420572 som är till nya V70II (08-).
Dessa hjul har jag förhoppningar på att få monterat på min Volvo 245 -92 som varken är sänkt eller stylad tongue
Jag har möjlighet att Tillverka egna spacers, har ett gäng hemma både 25mm & 30mm som förvisso har 65.1mm nav men det är lätt ordnat.
Frågan är om detta räcker eller måste jag bredda ut ännu mer för att kunna köra smärtfritt?
Går det att bredda så mycket som 35-40mm med spacers utan att riskera att det tar i skärmkant eller dylikt?
Spacertypen jag använder mig av är aluminium med gängorna i plattan, 14mm för att passa nya V70II bultarna.

Har någon ett bra svar eller tips?
Tack på förhand!
//Gusse

474 Inlägg
28 februari 2011
Du har ju alla saker, då är det väl bara att hänga på hjulet+eventuell spacer och se hur det ser ut? Då ser du ju även hur mycket det är kvar till skärmkanten och vad för spacer som kan tänkas funka bra. Lär ju vara det absolut enklaste!

9 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Ja Det är ju ett alternativ, men måste svarva ner navet på plattorna för detta, och känns onödigt om det inte går att använda dem!
Det var just därför jag frågade om det överhuvudtaget går...
Men det får väl bli som du säger.

474 Inlägg
28 februari 2011
gusse87 skrev:
Ja Det är ju ett alternativ, men måste svarva ner navet på plattorna för detta, och känns onödigt om det inte går att använda dem!
Det var just därför jag frågade om det överhuvudtaget går...
Men det får väl bli som du säger.

Okej, ja det förstod jag inte eftersom det bara stod mått på en del och inte den andra..
Men annars går det väl att hänga på ett hjul ändå, och se hur det verkar? Kan ju gå med spacern på med, men då blir det ju lite längre ut. Så kan du ju kolla och räkna lite då?

9 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Så får det bli, håll tummarna, återkommer imorgon kväll med resultat.. smile

9 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Nä det här gick ju fan inte.. sad får bli att sälja hjulena istället sad orkar inte kolla om 225/40 hade funkat men det hade nog också varit tajt...

Sök