2987
Sök

Gnisslar/tjuter fläktrem

120 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Fläktremen börjar ibland tjuta .. det händer när det är blandat minus - + grader ute..
Och så fungerar det perfekt inget missljud alls annars..

Men idag så låter det igen.. och jag tänkte om man kunde smörja med WD-40 sålänge så kanske det hjälper lite grann?

Vet att man kan kolla spännrullen samt byta remm men jag går fortfarande i skolan så vill lösa detta provisoriskt sålänge..(billigt)

Men hur/vart ska jag smörja? som att smörja en kedja på cykeln fast på remmen eller ska jag spruta på spännrullen? Om jag smörjer för mycket kan hända något? lixom kladdigt etc. ni förstår...

tacksam för svar!
Senast redigerat av Supragrow (3 mars 2011)

140 Inlägg
3 mars 2011
nja ingen 5.56 på remmarna, då slirar dom bara skulle jag tro. finns väl sådan gnisselspray på biltema etc, vet dock ej hur bra dom fungerar.

Allt som rör bilen, och lite till.

146 Inlägg
3 mars 2011
Remspray borde väl funka.. Klibbigt dock men de borde hjälpa. Går de att spänna remmen så gör de.

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 mars 2011
Är det en serpentinrem eller en gammal V-rem? Gamla kilremmar är ju så billigt att det är löjligt. Multiremmar är ju ganska dyra = remspray
Självklart ska du prova att spänna först.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök