4366
Sök

Får ej spotify att funka från iphonen till Stereon?

930 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Har nu uppstått ett "litet" problem för mig, skaffade mig spotify till iphonen idag. Och var skit glad för då kan man ju ha det i bilen och lyssna, TRODDE JAG. För när jag kopplade in iphonen till stereon som är en Alpine CDE 9880R som jag förövrigt har köpt till kabeln som är anpassad till den för just ipod/iphone är väll egentligen ipod men funkar med iphone. iaf så hoppar bara ipoden i telefonen igång och jag lyckas inte få det att spela från spotify sen är volymen nere på noll och det går inte ändra för det står bara volym ej tillgängligt eller liknande. Har testat att pausa på stereon och sen startat spotify men utan resultat. Någon som haft samma problem som kanske vet hur man kan göra för att kunna lyssna på spotify i bilen med BRA kvalité?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

593 Inlägg
3 mars 2011
Har stereon bluetooth, eller bara vanlig aux-ingång? i så fall hade jag provat det..

//Jerker

689 Inlägg
3 mars 2011
Jag har en Alpine 105Ri med ipod/iphone-kabel MEN händer samma sak för mig för att du har ju ipod-funktionen i iphonen så jag har fått köpa en tilläggskabel som har en 3,5mm plugg och då kan jag köra spotify i bilen iaf..

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 mars 2011
inte bara köra usb kabeln eller köra i bluetooth läget?
förutsatt stereon har usb och bluetooth .

jag streamde musik från iphonen till stereon dock via ipod läget men måste vell va precis samma med spotify?

1 168 Inlägg
3 mars 2011
har samma problem ibland med min pioneer.

öppna ipod och koppla in kabeln till stereon, få igång musik i högtalarna
gå bakåt öppna spotify och tryck upp spotify och välj en låt. funkar de inte brukar jag bara göra om det igen då funkar det. ibland funkar det direkt, ibland måste jag krångla och starta om iphonen. funderar skarpt på köpa ny stereo! min gamla (som jag bytte mot en äldre) va inte alls i närheten såhär dum i huvvet som denna är!
Senast redigerat av jimmzzan (3 mars 2011)

930 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Jag har ju USB och den speciella ipod kabeln, den kabeln är ju helt anpassad till just det men spelar ju bara då från ipoden. Och när man pluggar in den i USB så står det bara device error på stereon och när man pluggar in i ipod kabeln så hoppar som sagt ipoden igång. på brl:s hemsida som jag förövrigt köpt stereon på står det att den ska ha aux, det är mer än jag vet då jag inte utforskat detta något, men kopplar man bara en "Dubbel" aux från stereon och sen till hörlurs kontakten på iphonen då eller?

1 168 Inlägg
3 mars 2011
Jimpstyle skrev:
Jag har ju USB och den speciella ipod kabeln, den kabeln är ju helt anpassad till just det men spelar ju bara då från ipoden. Och när man pluggar in den i USB så står det bara device error på stereon och när man pluggar in i ipod kabeln så hoppar som sagt ipoden igång. på brl:s hemsida som jag förövrigt köpt stereon på står det att den ska ha aux, det är mer än jag vet då jag inte utforskat detta något, men kopplar man bara en "Dubbel" aux från stereon och sen till hörlurs kontakten på iphonen då eller?

så du styr alltså ifrån iphonen nudå med musik osv? inte ifrån stereon? finns inga inställningar på stereon så du kan styra musiken ifrån stereon då. då kanske du får igång spotify!

aux är väl samma kontakt som du trycker in i iphonen, dvs 3,5mm? är det på min iaf! kolla baksidan, brukar väl annars sitta vid usb kontakten smile

930 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
Jimpstyle skrev:

så du styr alltså ifrån iphonen nudå med musik osv? inte ifrån stereon? finns inga inställningar på stereon så du kan styra musiken ifrån stereon då. då kanske du får igång spotify!

aux är väl samma kontakt som du trycker in i iphonen, dvs 3,5mm? är det på min iaf! kolla baksidan, brukar väl annars sitta vid usb kontakten smile

Nej när man kopplar in den i ipodkabeln så styrs det ju från stereon och funkar relativt bra. får väll ta och kolla om det finns aux eller ej!

9 121 Inlägg
3 mars 2011
Tyvärr så är USB funktionen i bilstereon endast till för att köra och styra musiken man har i iTunes. För att kunna spela Spotify får man köra med hörlursuttaget på telefon och lågnivå/AUX in på stereon och sedan byta låt på telefonen.

930 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Tyvärr så är USB funktionen i bilstereon endast till för att köra och styra musiken man har i iTunes. För att kunna spela Spotify får man köra med hörlursuttaget på telefon och lågnivå/AUX in på stereon och sedan byta låt på telefonen.

Det skulle man ju faktiskt kunna leva med bara man fixar en hållare till telefonen så är det ju som att pilla på stereon:) Tack för hjälpen, då blir det att fixa aux kabel nu då:) och sen dra fram den på nåt snyggt sätt:)

6 851 Inlägg
3 mars 2011
Skaffar du en Kenwood så kan du styra allt från CD spelaren direkt i Iphonen wink

930 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
men nu har jag precis skaffat mig alpine wink

6 851 Inlägg
3 mars 2011
Jo jag vet..bara ett totalt onödigt inlägg av mej. sorry,my bad.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 mars 2011
Jag kan köra spotify med min iphone/iPod kabel in i usbn på min pioneer:) de är bara starta spotify när jag har kopplat in den:) tråkigt för dig att det inte funkar:/

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 mars 2011
Min 105Ri kan inte köra iPhone öht, bara gamla iPods. Kan man uppdatera mjukvaran i den på något sätt?
Fö så funkar styrningen så att den bara kan spela iPodappen i iPhone, ingen annan. Enda lösningen blir att du skaffar en AUX-adapter och får skitljud på köpet.

198 Inlägg
4 mars 2011
Jimpstyle skrev:
Putteliten skrev:

Det skulle man ju faktiskt kunna leva med bara man fixar en hållare till telefonen så är det ju som att pilla på stereon:) Tack för hjälpen, då blir det att fixa aux kabel nu då:) och sen dra fram den på nåt snyggt sätt:)

Yo! Du ska ha en KCE-236B, AUX-kabel, finns hos samtliga våra ÅF! (jag har själv inte hunnit testa Spotify med CDE-9880R via iPod-anslutningen efter alla uppdateringar som har varit (Apple), men det ska finnas i åtanke att våra enheter är framtagna i samarbete med Apple och deras iPod-spelare, inte externa applikationer från tredjepartsutvecklare.)

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden

198 Inlägg
4 mars 2011
michieff skrev:
Min 105Ri kan inte köra iPhone öht, bara gamla iPods. Kan man uppdatera mjukvaran i den på något sätt?
Fö så funkar styrningen så att den bara kan spela iPodappen i iPhone, ingen annan. Enda lösningen blir att du skaffar en AUX-adapter och får skitljud på köpet.

Yo! Testa att göra en "hard reset" på din iPhone, håll inne "sleep"-knappen och "home"-knappen i ca 5sek. Du kommer EJ förlora informationen på telefonen.

Mjukvaran i huvudenheten går ej att uppdatera.

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 mars 2011
kransvik skrev:
michieff skrev:

Yo! Testa att göra en "hard reset" på din iPhone, håll inne "sleep"-knappen och "home"-knappen i ca 5sek. Du kommer EJ förlora informationen på telefonen.

Mjukvaran i huvudenheten går ej att uppdatera.

Nja det är ju ingen fel på luren (ipone 4) men den kan inte styras speciellt bra. Får bara fram vissa låtar och det står att styrningsmediet inte funkar på iphoneskärmen när jag försöker plugga in den.

930 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
har nu fått det att funka:) visar i videon hur jag gjorde!

198 Inlägg
7 mars 2011
michieff skrev:
Nja det är ju ingen fel på luren (ipone 4) men den kan inte styras speciellt bra. Får bara fram vissa låtar och det står att styrningsmediet inte funkar på iphoneskärmen när jag försöker plugga in den.

Texten på skärmen beror på att 105Ri ej har någon licens för iPhone 4 (telefonen var inte uppfunnen när stereon tillverkades)

Om det bara är vissa låtar som visas så är det troligtvis inte huvudenheten som bråkar.

Sök