4184
Sök

Vilket ger mest betalt sälja hel eller i delar? audi a6 2,5tdis -96

739 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
funderar på att ev sälja i delar! men vilket ger mest betalt

156 Inlägg
8 mars 2011
Skulle satsa på "i delar" men de blir ju mer jobb för dig.
Kolla bara hur skroten gör, typ laga.se eller bildelsbasen. dom får in bilar som e värda runt kanske 5000, men sen plockar dom isär allt o säljer inredningen för 5000, vattenpump 500 eller hela motorn för 4000, höger backspegel 800 kr osv. (beror på skicken så klart)
Du känar ju mer, men det blir mer jobb tongue

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
8 mars 2011
om man säljer i delar så lär man ju bli ståendes med sånt som folk inte vill ha också...

739 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
jo får ta en funderare på det !

Seg bôvel
322 Inlägg
8 mars 2011
Jag hade enbart sålt i delar om bilen vore smälld, eller hade ett värde på max 500 kr.
Jävligt omständigt (Istället för att sälja hela bilen på en gång måste man oftast sälja till flera olika personer), och dels för att man sedan kanske blir stående med en nästan komplett bil, som man sedan måste skicka till skroten eftersom att dyra, väsentliga delar saknas.

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 mars 2011
Har du plats för en bil stående som du kan plocka delar ifrån så ger bilens delar mycket mer. Har du däremot ingen plats eller att bilen måste stå på en plats du lånat eller dylikt där någon kan komma att säga att nu är det dags att flytta på bilen, sälj den hel. Sedan får du fundera om du har tiden det krävs för att dela på bilen och sälja. Kan ta ett tag för vissa delar att hitta en köpare.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök