Jag håller på att bygga en ban/driftingbil av min BMW e30. Vill hålla projektet så rullande som det går. Då jag inte vill att det ska bli ståendes. Enjoy!
Har följt tråden under en längre tid i det tysta och måste säga att jag gillar bilen starkt!
Ang. klägget på tanklocket. Har du kört mycket korta sträckor nu under vinterhalvåret? Då bildas mycket kondens om bilen inte hinner bli helt varm. Ser oljestickan likadan ut? Hade likadant på min E34 i vintras efter mycket korta körsträckor. Räckte med en långtur på 5-10 mil så var det borta
Ventilkåpspackningen är tyvärr mer eller mindre standard att den börjar läcka med åren. Den hårdnar nästan till bakkelit Bara byta och då rekomenderar jag att lägga en sträng packningstätning som extra skydd på vardera sida om packningen.
Tack för de vänliga orden.
Jo det har blivit månge korta körstäckor nu i vinter. Och det syns inget på oljestickan. Blir en långtur nu i påsk. Hoppas hinna förbi garaget för att byta packningen på söndag. Tack för svar.
Fick tillbaka spridarna från BJP-Race idag. Har haft inlämnade för kontroll, jag kan verkligen rekommendera att skicka dit dina spridare innan mappning.
Nu har jag varit på AG.s och mappat bilen. Började med ett mystiskt trigger fel, som sedan försvann magiskt.
Sedan visade det sig att turbon inte orkar ladda mer än 1bar. Det läcker laddtryck någonstans. Hittar inte vart. ev så är det den inbyggda wg,n som jag spänt upp så att den är stängd. Kanske borde svätsa igen den. Eller så är turbon helt kass. Men om jag ska byta till en bättre modernare turbo så vill jag byta grenrör. Kör såhär ett tag och sparar lite pengar, så får vi se vad som händer.
Förra mappningen så hade jag 311whp 438wnm på 1,1bar och laddet kom tidigare. Nu har jag 327whp 436wnm på0,99bar med en trött turbo
Skaffade mig ett par bättre beg, topplagringingar (Groundcontrol) Lägre en de jag har nu. De gamla kan man använda med original fjäderbenstallrik och glappar inte i lagrena.