AD_ skrev:
hangman skrev:
AD_ skrev:
Smart tips där!
Lutar åt att jag fixar till dem, och eventuellt byter om jag hittar några jag vill ha.
Vad ska man använda för klarlack när de är slipade om polerade?
tjena, kolla gärna mitt foto album där jag renoverar och högglans polerar fälgar. mvh
Riktigt hästjobb du utfört! Riktigt imponerad. Funkade medlet du använde bra? Tänkte så att det inte fräter bort allt
hehe tackar. Jo det är kul och omvandla sånt som tex någon annan skrev inte värt och lägga tid på....sen lägger man tid och kärlek och gör RÄTT så blir det små mirakel.
Det där medlet CRC gasket remover finns att köpa på mekonomen och är till för att rengöra motorblock ta bort gammalt packnings matreal m.m det är underbart för att ta bort gamla klarlacken det blir som snor, sen kan man börja slipa, jag har skrivit allt i mitt album vad du ska använda.
Tänk på att du måste snurra fälgarna i en ställning tex du kan inte ha fälgarna på marken och slipa det blir riktigt jävla ojämt slipat och blir INTE snyggt eller bra. Jag byggde en ställning med 5 bult hål, en vevarm från en racercykel hade samma bultmönster som bmw haha sen en hållare för cykelramar löste problemt så snurra jag fälgarna för hand, hissa upp bilen bak ordentligt lägga i växel funkar också ha en vattenslang som sprutar lite lite på fälgen hela tiden, men akta fingarna för helvete
börja med ca 180 papper kör ca 15-20 min innan uppgradering i papper, till 240 sen 400 sen 600 sen 900-1000 sen 1200 sen 1500 och upp till 2000 kan man köra endast våtslip. Man kan ej fuska och hoppa över några papper då drabbar det resultatet, tro mig.
Jag slipade även ner ca 3-4 mm kantstötningar riktigt grova, syndes inte efter.
Du kommer lyckas, öva bara sakta men säkert och låt det ta tid, för tid tar det...du kommer vilja ge upp både en och 10 gånger.
Jag la som sagt 50 timmar per fälg.
Kolla gärna motorrummet på min 850 får du se en hel vinters arbete, ovärderligt i pengar, och grymt kul och få kommentarer med folk som uppskattar hårt arbete som inte går köpa billigt på någon stylingfirma
Mvh