FireTraXX skrev:
Martin 9-3 skrev:
Förlåt om det låter kallt men varför är det sånt stort och hemskt om just 9/11?
Inte skänker folk samma tankar om folket som USA och Bush dödar och dödat på rutin som minst är lika jävligt.
Det som hände den 11:e september var inget annat än ren ondska, visst de som Bushregimen har dödat "förtjänar" också denna sortens erkännande men de dör inte p.g.a. terror och hat utan för att deras landsstyrelse är helt fuckad och inte vill gå med i ledet. Saddam t.ex han är ett as som nu har åkt fast, men fram tills dess så levde iraks invånare i ett skräckherravälde. Är det bättre att leva så än att invadera landet, ta fast honom och låta irak bli självständigt.
Såg att någon skrivit att Bush är vår tids Hitler. Fel, han är blåst men han kan inte tjäna alla människor i hela världen utan han måste se för sitt lands bästa. Enligt uppgifter så har alla invaderade länder utgjort ett hot mot usa på ett eller annat sätt.
Många säger att det är krig om olja o.s.v. ALLA krig handlar om pengar och/eller religion.
Alla som har dött för tidigt har dött av fel orsak, det går inte att komma ifrån, dock så dör ingen osedd.
Hmm.. känns som jag bara måste kasta mig in i diskussionen nu och ordna upp lite!
Om 11:e september är ondska, så är nog även bushs agerande i många situationer minst lika ondskefullt! Säger det dig inget att någon (han), dödar oskyldiga för pengar.. hur ondskefullt är inte det!?
Sen kom ju det "bästa" av allt... "Saddam t.ex han är ett as som nu har åkt fast, men fram tills dess så levde iraks invånare i ett skräckherravälde." Kanon, så du menar att det inte är ett skräckvälde där nere nu med?! Enligt flera undersökningar verkar det irakiska folket haft det faktiskt bättre innan bush-gubben la sig i. OCH, glöm nu inte att Saddam inte utgjorde något som helst större hot mot usa än han gjorde på 90-talet... dvs inte så jävla stort som många tror.
När Irak blir självständigt (om det nu händer nån gång), då kan jag iaf lägga till det på "plus-sidan" av hela alltet, för som det är nu är det bra mycket mer skit.
Just det att usa känner att de måste vara envåldshärskare och "tjäna" (in pengar ja) hela världen, är ju ett av de större problemen med deras politik. De lägger sig i konflikter, trappar upp och sen går in i fejder med mycket ekonomiska intressen. Klart att alla länder har utgjort ett hot mot usa... säger så här.. finns det inte hot från början, så skaffar man sig det! Och det är precis vad de har gjort... de skrämmer upp sin egen befolkning till den milda grad så det inte är klokt. Hela folket är/blir ju livrädda för det mesta utomstående (dock har många amerikaner ingen koll på var dessa länder ens befinner sig pga deras i många fall etnocentriskt upplagda skolgång).
Och om man som den amerikanska regeringen behöver, få folket på sin sida för en sådan aktion, ja då ser man till att skaffa sig deras sympati... jag menar, bush är ju en misslyckad oljesnubbe som i sina unga dar slösade bort sin kosing, så klart han vill ha sin olja och pengar tillbaka.