3549
Sök

Köpråd bmw 740-750ia

37 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#1
hejsan jag funderar på och köpa en bmw 740 eller 750ia och nu undrar jag om hur mycket dom drar l/mil
och hur mycket det kostar och serva dom skulle va roligt och veta kanske nån här har en sån MVH Ted Lundin:)

370 Inlägg
12 mars 2011
#2
beror på vilken kaross(års) du hade tänkt dig..skiljer lite på 88;a o 08:abig_smile

Låt Turbon Glöda

37 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#3
det är en bmw 750 från 98:a har gått mellan 16-17 tusen mil skickar länken till den om ni skulle kolla själva  http://www.blocket.se/vastmanland/BMW_7 … 15&w=3

560 Inlägg
12 mars 2011
#4
saab9000gbg skrev:
det är en bmw 750 från 98:a har gått mellan 16-17 tusen mil skickar länken till den om ni skulle kolla själva  http://www.blocket.se/vastmanland/BMW_7 … 15&w=3

Aa den var ju rätt fin iaf wink Men med en V12 på 326 hk så dricker den väldigt olika beroende på körstil, men den sägs kunna dra ca. 1,2 l/milen men bli inte chockad om den sticker upp mot 2 liter.

Mvh

37 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#5
ok då vet ja men vet du va de skulle kosta å serva den då

560 Inlägg
12 mars 2011
#6
En vanlig service ligger väl på ca. 10-20.000:- svårt att säja... alltid saker som bör bytas på en sådan bil tyvärr hmm

Att byta olja och filter bör däremot göras 1 gång om året, oavsett vad bilen säger. Samtidigt måste man komma ihåg att många prestandabilar är hårt körda.

Generellt är tyska bilar säkra köp under förutsättning att de är servade enligt boken !
Senast redigerat av Wilsgaard (12 mars 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 mars 2011
#7
En v-12 har knappast nåt tak när det kommer till förbrukning. Tar man det lungt borde det gå att åka kring 1,2 men gasar du så kan du tömma tanken på en pisskvart tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

MADMIKE
152 Inlägg
13 mars 2011
#8
Har haft både 740 o 750 och tycker att 750:in går billigare på långkörning i högre hastigheter, inga problem att åka under litern i 130km/h medans den tar 1,2 i 90km/h. 740:in har mycket lägre servicekostnader efter som V12:an har dubbelt av allt under huven. Båda bilarna är mjuka sköna långfärdslok, men 750:ins motor är något tystare.

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
13 mars 2011
#9
Jag skulle rekommendera dig att skaffa dig en E38.
E32 V12 är 2st ihop 6a motor, E38 är en riktigt 12a som går mycket bättre än E32.
740 är bra men 750 är bättre, det är som dag och natt när man jämför dessa två modeller.
Testade båda modeller och utan tveksam köpte jag V12 750
Här är lite info om E38 750.
http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=364.0
Här är det vad jag tycker.
http://www.bimmerpower.org/index.php?to … sg30#msg30
Lycka till!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Långtradarchaufför
282 Inlägg
13 mars 2011
#10
Glöm inte att kolla på Autopower.se också, finns modellguide och köpguide på de modellerna.
Som jag ser på saken hade jag valt 740, prencip samma prestanda men billigare drift, en 750 har rätt mkt utrustning som standard men man får tänka typ dubbelt upp i allt: 2x lyx, 2x töstigare, 2x dyrare service, 2x motor, 2x ägakostnader osv

BMW - Det stavas som det låter:)

37 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
#11
tack för alla svar jag fick ska kolla runt lite till om det är nåt så kommer jag skriva igen MVH Ted:D

Forummoderator
17 996 Inlägg
13 mars 2011
#12
Poulsen462 skrev:
Glöm inte att kolla på Autopower.se också, finns modellguide och köpguide på de modellerna.
Som jag ser på saken hade jag valt 740, prencip samma prestanda men billigare drift, en 750 har rätt mkt utrustning som standard men man får tänka typ dubbelt upp i allt: 2x lyx, 2x töstigare, 2x dyrare service, 2x motor, 2x ägakostnader osv

Autopower.se passar ju bra! Men de kan vara lite partiska om du förstår va jag menar?

Själv Haft 750 -88, 740 -96, 730 -94 och 750 -95 (tror jag det var)

Underbara bilar! Saknar min E32 750 som var i perfekt skick! Köp ingen 730! Lilla åttan är inte pigg om man säger så! Viktiga saker att kolla är typ allt! De är tunga bilar och framvagnen med alla stag och inte att glömma stötdämpare tar stryk! När du provkör så ska du göra det minst 30 minuter! Dessutom så SKA du köra som en galning! De är då felen upptäcks!

Min 750 brann dock upp. Elfel. Inte ovanligt. Mycket roliga prylar som kan fallera. Kolla allt!!! Den ska kollas så den inte blir för varm dessutom! Hade nog siktat på en 740. Byta stift på en 750 är inte kul. Det sista kräver ett visst tålamod!

Förbrukning? 750: Hur mycket som helst. 740 går att köra på litern.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

12 086 Inlägg
13 mars 2011
#13
Jag hade köpt en 740 efter faceliften. V8an går kalas och känns som en bra kompromiss mellan det värsta och snik. Mycket billigare att laga vid motorfel dessutom.


Sök