2576
Sök

Försäkring 740

33 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
tja jag ska försäkra min första bil i morgon måndag! jag undrar vart man kan få den billigaste försäkringen som det bra går vill bra ha trafikförsäkring!!! inte någon annat så tips

460 Inlägg
13 mars 2011
hej enligt mig är länsförsäkringar billigast vad jag vet om man har 740

Jag är 18 år, kostar 6000 kr/år trafik, 7000 kr/år halvförsäkring

Har haft några på min mor och då är de runt 2500 kr/år halvförsäkring

2 182 Inlägg
13 mars 2011
När jag hade Volvo så var Volvia billigast, bästa ärväl att du kollar runt lite på olika bolag på nätet alla har så man kan räkna ut hur mycket det kommer kosta.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

395 Inlägg
13 mars 2011
Länsförsäkringar har alltid varit billigast för mig också,
Annars är det bara du kollar på insplanet.se så hittar dom den billigaste åt dig,

33 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
okej kolla up på volvia då gåre på 490kr/månad är det rimligt?

460 Inlägg
13 mars 2011
ja fick 9000 kr/år hos volvia

de tycker nog inte om mig sad

3 182 Inlägg
13 mars 2011
volvia gillar inte mig heller är 32år har haft körkort i 4år och bor mitt i stockholm jag har trafik hos volvia kostar mig 500kr i månaden. äger en volvo 740 gl 1990. kolla runt på nätet eller googla på bilförsäkring så hittar du massor.

Jävel
2 018 Inlägg
13 mars 2011
kolla compricer.se smile

Salus Ansvar har vart billigast för mig på mina Volvos

You got to risk it, to get the biscuit :)

76 Inlägg
13 mars 2011
Insplanet.se eller ring runt bland bolagen. Går inte att säga att ett visst bolag är billigast, för många saker som spelar in.

2 182 Inlägg
13 mars 2011
Mycket beror ju även på hur/var man bor,parkeringmöjlighet å så vidare har aldrig haft en bil där jag behövt betala mer än 6000:- helår för helförsäkring.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

33 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
har en stor tomt där bilen står... rätt så öde så det borde ju vara lite billigare en om man bor i stan va?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
14 mars 2011
macke-dacke skrev:
har en stor tomt där bilen står... rätt så öde så det borde ju vara lite billigare en om man bor i stan va?

Ja det är nog billigare.

Vill du hitta den absolut billigaste försäkringen så måste du ringa runt själv till alla bolag och jämföra priserna. Försäkringar är väldigt individuella.

4 149 Inlägg
14 mars 2011
Länsförsäkringar var billigast för mig för 6 månader sen iaf. 22 år körkort 4 år 744 turbo. Kostar runt 3500 helår för trafik för mig.

739 Inlägg
14 mars 2011
JFB skrev:
ring insplanet dom letar reda den billigaste åt dig big_smile

dom har inte all bolag med när dom letar !!!

Forummoderator
18 008 Inlägg
14 mars 2011
agadiffen skrev:
JFB skrev:

Dessutom så bör de ju ha "kickbacks" dvs de får en liten för varje tecknad försäkring. Kolla själv där en gång förra året på nån bil. Ringde sen direkt till försäkringsbolaget i fråga och fick ett ännu billigare pris...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

739 Inlägg
14 mars 2011
Dieselsmurfen skrev:
agadiffen skrev:
JFB skrev:

Dessutom så bör de ju ha "kickbacks" dvs de får en liten för varje tecknad försäkring. Kolla själv där en gång förra året på nån bil. Ringde sen direkt till försäkringsbolaget i fråga och fick ett ännu billigare pris...

exakt så är det skulle hjälpa kompisen för typ en vecka sen att hitta en billig försäkring , ja kollade insplanet dom gav mig pris på 15000:-/år fy fan tänkte ja så ja kollade direkt hos bolagen och hitta för 9000:-/år lite skillnad !!!!

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
14 mars 2011
Trafikförsäkringen påverkas inte av ens parkeringsmöjligheter!! Den täcker ju ändå inte inbrott / skadegörelse... Det som påverkar är ålder på föraren, var man bor, hur många mil man kör och hur ofta samma bilmodell varit med i olyckor enligt statistik och liknande!

/Mattias

739 Inlägg
14 mars 2011
matteeee skrev:
Trafikförsäkringen påverkas inte av ens parkeringsmöjligheter!! Den täcker ju ändå inte inbrott / skadegörelse... Det som påverkar är ålder på föraren, var man bor, hur många mil man kör och hur ofta samma bilmodell varit med i olyckor enligt statistik och liknande!

och hur länge du haft körkort

490 Inlägg
14 mars 2011
16 624.- per år ! på auro försäkring!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Sök