3572
Sök

Nissan Almera dör när den blir varm!

19 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej.
Har en nissan almera -97 som startar jätte lätt och går kanon tills den blir var då den börjar hosta och gå ojämt och sedan dör. Den är jätte svårstartad när den är varm och går även då som en potta skit. Väntar man tills den har blivit kall så går den som en klocka igen för att sedan upprepa samma fel.
Någon som vet vad det kan bero på, någon som haft samma fel?
Snälla, någon måste vet!
Tacksam för seriösa och snabba svar!
Mvh Martinelloo


12 Inlägg
14 mars 2011
#2
Kollat om de drar tjuvluft någonstans? verkar som den inte får tillräckligt med bränsle? kollat hur stiftena ser ut? bruna, svarta, torra, blöta?


19 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#3
RichardGeorgsson skrev:
Kollat om de drar tjuvluft någonstans? verkar som den inte får tillräckligt med bränsle? kollat hur stiftena ser ut? bruna, svarta, torra, blöta?

Näpp. Ska kolla detta. Tack för tipset


12 Inlägg
14 mars 2011
#4
Lugnt, säg till igen om du kollat stiften och de


Forummoderator
18 003 Inlägg
14 mars 2011
#5
Skulle satsa några riksdaler på blöta stift då... Tror att den givare som läser av motortemp har tackat för sig. Då får maskin för mycket bränsle när den blir varm. "Chocken har hängt sig" som man sa förr!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Tekniker
624 Inlägg
19 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
#7
Tackar alla för seriösa svar. Ska ge mig ut och kolla på det imorn så kommer jag med en update senare under dagen mvh martin


plankan
14 mars 2011
#8
Ravi skrev:
Håller nog med Dieselsmurfen

+1 cool

19 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#9
Tack för alla svar än en gång. Om det nu är den givaren till kallstartventilen så är min fråga. Någon som vet vart ventilen sitter. insug, "låtsasförgasaren"? vill testa att dra ut sladden oh se om det hjälper. vill inte dra ur givaren eftersom den styr mer än bara den ventilen, är iaf vad jag har läst.
Mvh Martin


19 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#10
Hej igen:) Jag hittade felet idag. Det var fördelarlocket som hade gett sig. "pinnen" som går ner i mitten och trycker på rotorn hade ärgat och smulats sönder. Tack ändå:)
Kan låta tråden ligga uppe om någon skulle ha samma fel
Mvh Martin
Over And Out


Forummoderator
18 003 Inlägg
16 mars 2011
#12
Ravi skrev:
Titta Titta

Precis!
Tänk... Jag som var så säker! Gott jobbat!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök